Nån som reser mycket i arbetet kanske kan återkomma med resultatEn stilla undran men lucka nr 18 ser inte ut att ha några begränsningar? Dvs undrar om man får 30’ nivå om 20 sträckor? Borde vara en gång (så klart) men står ju inget om det…
Nån som reser mycket i arbetet kanske kan återkomma med resultatEn stilla undran men lucka nr 18 ser inte ut att ha några begränsningar? Dvs undrar om man får 30’ nivå om 20 sträckor? Borde vara en gång (så klart) men står ju inget om det…
Det står res 10 gånger och få 15k poäng.En stilla undran men lucka nr 18 ser inte ut att ha några begränsningar? Dvs undrar om man får 30’ nivå om 20 sträckor? Borde vara en gång (så klart) men står ju inget om det…
Tolkar vi detta som att enbart ett segment per väg kommer dubblas men att det ändå gäller för flyg inom Skandinavien i de fall som det är destinationen?Texten jag kopierade löd så här, med min fetning, så de lade kanske till förtydligandet under dagen:
Earn double points on all SAS European and Intercontinental flights in Business and Premium economy between 15 January and 30 April. Both Bonus and Level points will be doubled after completing the flights. Sign up today!
Points on connecting flights within Scandinavia will not be doubled.
ARN-CPH = ingen dublering (flyg inom Skandinavien)Tolkar vi detta som att enbart ett segment per väg kommer dubblas men att det ändå gäller för flyg inom Skandinavien i de fall som det är destinationen?
Ex.
ARN-CPH = x2
ARN-CPH & CPH-BER (på samma PNR) = Enbart CPH-BER x2
Sen har vi ju då edge-caset (eftersom Finland inte tillhör skandinavien) ARN-HEL-CPH-ICN = alla segment x2 eller enbart CPH-ICN?
Nej, nej, nej. Det är bara att titta på SAS tabeller för poängintjäning. De zonindelar flighter i inrikes inom Skandinavien, Skandinavien, Europa och interkontinentalt. Således är det alla business- och premiumsegment inom de sista två kategorierna som dubbleras, och inga segment inom de andra kategorierna. (Om nu SK IT lyckas, vill säga...)Tolkar vi detta som att enbart ett segment per väg kommer dubblas men att det ändå gäller för flyg inom Skandinavien i de fall som det är destinationen?
Ex.
ARN-CPH = x2
ARN-CPH & CPH-BER (på samma PNR) = Enbart CPH-BER x2
Sen har vi ju då edge-caset (eftersom Finland inte tillhör skandinavien) ARN-HEL-CPH-ICN = alla segment x2 eller enbart CPH-ICN?
Well, det står ju "Connecting flights" vilket jag tolkar som anslutningsflyg på vidare resa. Varför ens ha med "connecting" om det inte spelar någon roll?Nej, nej, nej. Det är bara att titta på SAS tabeller för poängintjäning. De zonindelar flighter i inrikes inom Skandinavien, Skandinavien, Europa och interkontinentalt. Således är det alla business- och premiumsegment inom de sista två kategorierna som dubbleras, och inga segment inom de andra kategorierna. (Om nu SK IT lyckas, vill säga...)
Låter ju lovandeARN-CPH = ingen dublering (flyg inom Skandinavien)
ARN-CPH-BER = enbart CPH-BER
ARN-HEL-CPH-ICN = alla segment x 2 då Finland inte tillhör Skandinavien
Nej, det står "Connecting flights within Scandinavia". Det viktiga i detta är just within Scandinavia som gör att de räknar olika på tex ARN-CPH-ICN jämfört med AMS-CPH-BCN. I första fallet connecting flight within Scandinavia, i andra fallet är det inte det, även om båda är connecting flights.Well, det står ju "Connecting flights" vilket jag tolkar som anslutningsflyg på vidare resa. Varför ens ha med "connecting" om det inte spelar någon roll?
Jag förstår inte vad du menar, AMS-CPH är ju inte within Scandinavia så då tillför ju inte connecting flight något menar jag.Nej, det står "Connecting flights within Scandinavia". Det viktiga i detta är just within Scandinavia som gör att de räknar olika på tex ARN-CPH-ICN jämfört med AMS-CPH-BCN. I första fallet connecting flight within Scandinavia, i andra fallet är det inte det, även om båda är connecting flights.
Jag förstår inte vad du menar, AMS-CPH är ju inte within Scandinavia så då tillför ju inte connecting flight något menar jag.
Det hade räckt att skriva "Flights within Scandinavia".