Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2025

En bättre formulering hade väl varit något i stil med "flights within Scandinavia will not be doubled, even when part of a longer eligible route". Man fattar ju syftet, folk tänker att de bokar Stockholm till USA och vanliga människor är inte vana att tänka segment. Så står det att man ska tjäna en viss poäng i bokningsdialogen på hemsidan och nu ska det dubblas, då tänker man såklart att allt ska dubblas.

Utgår från LLA. Vill flyga ihop 9 ben under en helg lö-sö. Vändande plan på HEL och VBY lär vara hyfsat safe vad jag förstår.

9 legs för 2 858 SEK (plus en hotellnatt på HEL), ska jag trycka på knappen (knapparna) eller hittar andra avsevärt bättre?

Utgår från LLA. Vill flyga ihop 9 ben under en helg lö-sö. Vändande plan på HEL och VBY lär vara hyfsat safe vad jag förstår.

9 legs för 2 858 SEK (plus en hotellnatt på HEL), ska jag trycka på knappen (knapparna) eller hittar andra avsevärt bättre?
Kolla andra lokala flygplatser i NO/DK. T ex BLL, AES, SVG, BGO. Men om maxa legs kanske bättre att hitta dom väldigt billiga light-biljetterna och flyga fram o tillbaka

Jag har inte koll jag men jag behövde 4 legs så bokade Vilnius från Luleå tur och retur samma dag. Kostade 1320 tror jag, är hemma samma dag igen. Bokade dock med bagage för det gav lite mer statuspoäng så blev 1 820 tror jag.

Känns ok! Sitta i loungen en måndag och dricka några öl. Sambon vägrade följa...

På tal om det, någon som vet om man kan köpa en flaska whisky på taxfreen? Är ju EU så kanske inte?

Hittade bra priser ARN - BLL, ARN - BGO, BGO- WAW samt BGO - HEL samt HEL-ARN 2 sträckor på resp enkelresa bortsett från BGO- HEL (3) HEL-ARN (1)).

Försöker själv hitta något med 6 legs som kan göras på en och samma dag, och helst på en bokning och helgdag. Hittat en del för ~4000 SEK (Flex; light hittades för ~2500), men om något sett annat så tackar jag gärna till andra förslag :D

EDIT: För den som var intresserad gäller det BGO, SVG, BLL och AES jag hittat

Blir nog följande för mig

Biljett 1: LLA-ARN-CPH-HEL med långt stopp på ARN.
Biljett 2 och 3: Under tiden på ARN klämmer jag in ARN-VBY tor på separata biljett.

Övernattning HEL.

Biljett 3: HEL-ARN tor
Biljett 4: HEL-ARN-LLA

Lite klurigt att hitta bra prissatta biljetter, vissa flighter LLA-ARN tor de dagar jag kan åka var lite väl dyra så detta var det bästa jag hittade för att samtidigt undvika de dyrare flighterna.

Blir nog följande för mig

Biljett 1: LLA-ARN-CPH-HEL med långt stopp på ARN.
Biljett 2 och 3: Under tiden på ARN klämmer jag in ARN-VBY tor på separata biljett.

Övernattning HEL.

Biljett 3: HEL-ARN tor
Biljett 4: HEL-ARN-LLA

Lite klurigt att hitta bra prissatta biljetter, vissa flighter LLA-ARN tor de dagar jag kan åka var lite väl dyra så detta var det bästa jag hittade för att samtidigt undvika de dyrare flighterna.
Säg till om du vill träffas på öl i HEL

Toppen