I
igelkotten
Guest
100% extra vid köp av miles - Black Friday Offer.
Glömde bild (Sry för dubbelpost o korspost, är.på telefon i tunnelbanan)
Glömde bild (Sry för dubbelpost o korspost, är.på telefon i tunnelbanan)
chronomaster skrev:Hur skulle ni lägga upp detta? Har en t/r med SAS Go (krediterad Aegean) till Tromsö om några veckor, sen en SAS t/r till LA i Plus i slutet av mars. Om jag fattar det rätt så vore det optimalt att klämma in 2 aegean-flighter så silvret löser sig utan att slösa alla miles från LA-resan på den statusen utan att de kan gå mot gold? Tänker jag rätt?Visa bifogad bild 103277Klicka för att utvidga...
igelkotten skrev:Ja - basta vore val att ta t/r med Aegean innan din Tromsa-resa, om mojligt.Klicka för att utvidga...
Om du kan resa på vardagar och kan tänka dig att ta tåget ner till Köpenhamn så blir detta nog billigast:chronomaster skrev:Någon som vet hur man lättast och billigast skulle kunna klämma in 2 Aegean eller Olympic Air innan slutet mars med utgång från Arlanda?Klicka för att utvidga...
E.K skrev:Man kan faktiskt helt regelverksmässigt fuska lite också.Om man har en flygning som ger väldigt mycket mil och behöver göra några A3 flyg innan så lös det på detta sätt.Se till attinteha A3 bonusnummer inlagt på flygningarna som ger en massa mil. EFTERREGISTRERA istället.Till semestern som är ett par månader senare kan du roa dig med att flyga A3Vill man ha full pott i ett svep och kan flyga 6 segment med A3 så hade jag gjort på detta sätt.1: Efterregistrera 2 A3 flygningar och vänta till du ser dom på kontot samt att du blivit silver.2: Efterregistrera flygningarna som ger mycket mil och vänta tills dom syns på kontot3: Efterregistrera resterande A3 flygningar.För den som inte flyger så mycket så ska man vänta in i det sista med efterregistreringar.På A3 har man ju faktiskt ett helt år på sig, på dom flesta flygbolagen.Det blir väldigt mycket enklare att nå status när man efterregistrerar ett flyg som man gjorde 10 månader sen.Tips och trix med bonuskort | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorhttps://www.businessclass.se/forum/threads/förbannade-guldkort-vad-gör-man-inte-för-dig.89777/Klicka för att utvidga...
intuition skrev:Äsch, nu blev det sådär svårt igen...Jag hade ställt in mig på att aegean guld var kört och hade precis börjat planera för EuroBonus med hjälp av 4x kampanjen.Man kastas mellan alternativ hela tidenKlicka för att utvidga...
Varför spelar det någon roll om man efterregistrerar flyg som ger mycket mil? Vad är skillnaden mot att efterregistrera flyg som ger lite mil, men som gör att man (precis) kommer över 12000/24000-miles gränsen? Blir det inte problem att komma in i loungen om man inte har guldkortet inlagt i bokningen?E.K skrev:Man kan faktiskt helt regelverksmässigt fuska lite också.Om man har en flygning som ger väldigt mycket mil och behöver göra några A3 flyg innan så lös det på detta sätt.Se till attinteha A3 bonusnummer inlagt på flygningarna som ger en massa mil. EFTERREGISTRERA istället.Till semestern som är ett par månader senare kan du roa dig med att flyga A3Vill man ha full pott i ett svep och kan flyga 6 segment med A3 så hade jag gjort på detta sätt.1: Efterregistrera 2 A3 flygningar och vänta till du ser dom på kontot samt att du blivit silver.2: Efterregistrera flygningarna som ger mycket mil och vänta tills dom syns på kontot3: Efterregistrera resterande A3 flygningar.För den som inte flyger så mycket så ska man vänta in i det sista med efterregistreringar.På A3 har man ju faktiskt ett helt år på sig, på dom flesta flygbolagen.Det blir väldigt mycket enklare att nå status när man efterregistrerar ett flyg som man gjorde 10 månader sen.Tips och trix med bonuskort | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorhttps://www.businessclass.se/forum/threads/förbannade-guldkort-vad-gör-man-inte-för-dig.89777/Klicka för att utvidga...
Jag har en del SAS-flyg i mars 2022 och jag är missnöjd med mitt brytdatum som är i augusti (efter att Miles+Bonus förlängde guldstatusen 6 månader pga pandemin). Så då bör jag efterregistrera mars-flygen i februari 2023 för att flytta brytdatumet till februari istället? Och ifall jag flyger under de månaderna när jag har halkat ner till silver så kan jag efterregistrera dessa i t ex april 2023 och få dem tillgodoräknade mot nästa förnyelse av guldkortet?E.K skrev:Detta trick fungerar även om du har guld på två olika sätt!...Klicka för att utvidga...
Kan man verkligen efterregistrera typ 1 år tillbaka i tiden? Brukar vara kortare tid som går att efterregistrera.Budgetresenär skrev:Jag har en del SAS-flyg i mars 2022 och jag är missnöjd med mitt brytdatum som är i augusti (efter att Miles+Bonus förlängde guldstatusen 6 månader pga pandemin). Så då bör jag efterregistrera mars-flygen i februari 2023 för att flytta brytdatumet till februari istället? Och ifall jag flyger under de månaderna när jag har halkat ner till silver så kan jag efterregistrera dessa i t ex april 2023 och få dem tillgodoräknade mot nästa förnyelse av guldkortet?Klicka för att utvidga...
Ja, enligt informationen på Earn miles from your flights! | Miles+Bonus under "After flight" -> "Claim your missing miles from your past flights":palmen skrev:Kan man verkligen efterregistrera typ 1 år tillbaka i tiden? Brukar vara kortare tid som går att efterregistrera.Klicka för att utvidga...
Menar du att det finns undantag till informationen som står här: Earn miles from your flights! | Miles+BonusE.K skrev:Dom flesta bolagen är 1 år i efterregistrering men några enstaka bolag har bara 6 månader.Klicka för att utvidga...