gnisten skrev:MMX-ARN-LAX t/r 24.452 miles och A3 *G förlängt till nov -19.Bara 13 dagar in på det nya kvalificeringsåret, man kan ju baravara nöjdKlicka för att utvidga...
Snyggt!
gnisten skrev:MMX-ARN-LAX t/r 24.452 miles och A3 *G förlängt till nov -19.Bara 13 dagar in på det nya kvalificeringsåret, man kan ju baravara nöjdKlicka för att utvidga...
Den nya supportlinjen är positivt. Det andra är tyvärr bara försämringar då man tidigare kunde ringa in som guld och välja alla platser kostnadsfritt för alla personer på samma bokning.palmen skrev:Fick ett mail med info om nya förmåner som Aegean Gold.Det finns numera en dedikerad support-linje för gold membersMan kan även välja sittplats gratis som gold och premium seats kostar 50% mindre än normalt.Har bara åkt ekonomi med aegean på 2 flighter och det var kortare hop inom Grekland och där blev jag placerad på första raden.Klicka för att utvidga...
Det är bara kolla avståndet på GCmap och multiplicera med x % som står på Agean Airlines Miles+Bonus webbsida.fleetheseen skrev:Hur mycket ger en resa till London med SAS i Plus till A3? Man kan ju väldigt billiga biljetter dit, åtminstone i ekonomi. Men är ju precis som du säger betydligt smartare att satsa på mer Plus-resor.Klicka för att utvidga...
För att kvalificera på dessa låga nivåer (12.000 miles och 4 aegean flighter) måste man redan vara Aegean Gold.fleetheseen skrev:Otroligt bra tips palmen! Tack för detta. Själv harvar jag på med småresor hit och dit och är bara halvvägs än så länge men har å andra sidan ända till november på mig. En långresa till Nigeria med Ethiopian Airlines hoppas jag dock kommer generera en del.Hur mycket ger en resa till London med SAS i Plus till A3? Man kan ju väldigt billiga biljetter dit, åtminstone i ekonomi. Men är ju precis som du säger betydligt smartare att satsa på mer Plus-resor.Klicka för att utvidga...
Har man både SAS EuroBonus American Express Elite kort och SAS EuroBonus MasterCard Premium kort (och handlar varje månad), så får man totalt 32.000 baspoäng till SAS EuroBonus så behöver du endast 13.000 baspoäng till för att kvalificera dig till SAS EuroBonus Gold (totalt 45.000 baspoäng: Star Alliance Gold).fleetheseen skrev:Själv återkvalificerar jag genom att skrapa ihop 24 000 poäng varje år utan Aegean-flygningar. Detta eftersom jag helt enkelt sällan bereds möjlighet att flyga med A3 i mitt arbete. Men efter att ha läst ditt inlägg känns det ju otroligt lockande att lägga det privata resandet på att ta den betydligt smidigare vägen via 12.000 miles och 4 Aegean flighter istället. Det blir nog till att sikta på det nästa år...Klicka för att utvidga...
Jag håller med. Funderar faktiskt allvarligt på att lämna A3 och flytta till EB. Jag flyger ganska lite *A och men eftersom A3 har ganska dåligt med flyg till CPH blir det sällan några A3 segement och då behöver jag 24k miles varje år. Nästa allt det blir med SAS, och med att Amex skulle Guld vara hemma på EB.Dr. Miles skrev:Har man både SAS EuroBonus American Express Elite kort och SAS EuroBonus MasterCard Premium kort (och handlar varje månad), så får man totalt 32.000 baspoäng till SAS EuroBonus så behöver du endast 13.000 baspoäng till för att kvalificera dig till SAS EuroBonus Gold (totalt 45.000 baspoäng: Star Alliance Gold).Visst på Aegean Airlines Miles+Bonus tjänar man 200% miles på SAS Plus men annars SAS EuroBonus är inte dåligt val om man bor i Sverige.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Har man både SAS EuroBonus American Express Elite kort och SAS EuroBonus MasterCard Premium kort (och handlar varje månad), så får man totalt 32.000 baspoäng till SAS EuroBonus så behöver du endast 13.000 baspoäng till för att kvalificera dig till SAS EuroBonus Gold (totalt 45.000 baspoäng: Star Alliance Gold).Visst på Aegean Airlines Miles+Bonus tjänar man 200% miles på SAS Plus men annars SAS EuroBonus är inte dåligt val om man bor i Sverige.Klicka för att utvidga...
Inget jag har hört något om, hade ju varit trevligt om det infördes (eller redan finns).fleetheseen skrev:Är det någon som hört talas om någon som blivit A3 Gold for life? Och isåfall vilken tidsaspekt har då nämnts? Har bara läst flyktigt om detta vad gäller EBG och undrar om det finns en motsvarighet hos A3.Klicka för att utvidga...
ARN-ATH-LHR-ATH-ARN...intuition skrev:Någon som har tips på en bra 4-segments resa med Aegean? Start i CPH/ARN/OSL eller någon annan näraliggande flygplats som man lätt når med SK?Klicka för att utvidga...
De flesta resmål som det anses ologiskt att resa till via Aten är billiga under lågsäsong, förutsatt att de billigaste bokningsklasserna inte är slutsålda. Det är lätt att hitta billiga Aegean-biljetter med ITA Matrix, se ett exempel i det här inlägget (tredje bilden): Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden | Sida 105 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorintuition skrev:Någon som har tips på en bra 4-segments resa med Aegean? Start i CPH/ARN/OSL eller någon annan näraliggande flygplats som man lätt når med SK?Klicka för att utvidga...