jumbooze skrev:Norwegian visar bara cashpoints +20% eller ombokning som alternativ även om de nu ställt in flygetGOT-ALCKlicka för att utvidga...
Migato skrev:har ännu inte fått inställt flyg till spaninen den 17e aprilKlicka för att utvidga...
Samma för mig, inget mail, men noterade att de ställt in det när jag loggade in på bokningen.Tamas skrev:Kolla in på dina sidor, mitt flyg den 1:a maj blev inställda men fick inget mejl eller sms. Såg bara när jag kollade upp bokningen.Klicka för att utvidga...
Fredrik Sund skrev:Uppdatering:Norwegian ställde in mitt flyg till Mallorca imorgon (detta skedde för ca 3v sedan utan varken mail/sms)Jag blev varse om detta genom att kolla på Mina Sidor.Jag valde då "ansöka om återbetalning" 20/3.Jag har sedan dess varken sett några pengar eller hört ngt från Norwegian.Valde därför att ringa och reklamera transaktioner hos Amex idag.De var positiva och hittade transaktionerna (bokning, ändringsavgift & specialbagage)Jag kommer få mail utav dem inom 24h där jag ska bifoga resekvittot och intyg på att flygen är inställda.Amex skulle kreditera mitt kontotdirektoch jobba vidare internt med reklamationen.Igår ställde Norwegian in mina flighter även i maj.Dessa är dock betalade med Supreme Card från Resurs Bank.Ska eventuellt testa att ringa dem och reklamera även där.Klicka för att utvidga...
I det läget du har blivit lovad utbetalning är det nog svårare att få igenom det hos Amex -- du måste ju tala om det för dem (och bifoga svaren), och då kommer de säga vänta.Capa skrev:Den överhängande frågan här är ju, efter att man begärt full återbetalning av inställt flyg via webformuläret på Norwegians hemsida, hur länge ska man vänta innan man vänder sig till Amex för att anmäla charge back? Vill ju ge Norwegian en chans att åtgärda detta innan man besvärar Amex med ytterligare ett ärende. Vad händer exempelvis om man får betalt av båda? Då måste man ta tag i det ärendet också. Hur tänker ni?Klicka för att utvidga...
Som referens fick jag hör av SAS Kundtjänst, ja jag vet, att de arbetar med återbetalningar för resor som ställdes in 8 mars. Kan tänka mig att läget är liknande hos Norwegian. Säkerligen en hel del som manuellt ska hanteras..Capa skrev:Den överhängande frågan här är ju, efter att man begärt full återbetalning av inställt flyg via webformuläret på Norwegians hemsida, hur länge ska man vänta innan man vänder sig till Amex för att anmäla charge back? Vill ju ge Norwegian en chans att åtgärda detta innan man besvärar Amex med ytterligare ett ärende. Vad händer exempelvis om man får betalt av båda? Då måste man ta tag i det ärendet också. Hur tänker ni?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:I det läget du har blivit lovad utbetalning är det nog svårare att få igenom det hos Amex -- du måste ju tala om det för dem (och bifoga svaren), och då kommer de säga vänta.Skulle du få svaretefteratt du öppnat ärendet hos Amex så måste du ju informera Amex om det, och det troliga då är att de drar tillbaka chargeback:en mot Norwegian.Klicka för att utvidga...
lucasd skrev:Som referens fick jag hör av SAS Kundtjänst, ja jag vet, att de arbetar med återbetalningar för resor som ställdes in 8 mars. Kan tänka mig att läget är liknande hos Norwegian. Säkerligen en hel del som manuellt ska hanteras..Klicka för att utvidga...
JoelG skrev:Så här skriver Norwegian också i det mejljag fick:Vi rekommenderar att du undersöker dina möjligheter med ditt försäkringsbolag, innan du skickar in en begäran om återbetalning till oss. Om du redan har fått återbetalning från din reseförsäkring kan vi inte ge återbetalning av resan eller ge ut CashPoints, eftersom kostnaden för dina biljetter redan har återbetalts till dig av ditt försäkringsbolag.Klicka för att utvidga...
JoelG skrev:Så här skriver Norwegian också i det mejljag fick:Vi rekommenderar att du undersöker dina möjligheter med ditt försäkringsbolag, innan du skickar in en begäran om återbetalning till oss. Om du redan har fått återbetalning från din reseförsäkring kan vi inte ge återbetalning av resan eller ge ut CashPoints, eftersom kostnaden för dina biljetter redan har återbetalts till dig av ditt försäkringsbolag.Klicka för att utvidga...
richard87 skrev:Gör följande för återbetalning om resan är betald med ettkreditkort:Kontakta flygbolaget och begär återbetalning av inställt flyg.Om de säger nej, gå till nästa steg.Om de säger ja, vänta 7 dagar. Om pengarna dyker upp inom 7 dagar, grattis. Annars gå till nästa steg.Kontakta din kortutgivare. Informera att du vill göra en kortreklamation, ej inleda ett försäkringsärende (Ja, de kommer att försöka trolla över dig till försäkringsavdelningen, var tydlig)Informera att flyget är inställt och att du antingenBlivit nekad återbetalning.Blivit lovad återbetalning men att sju dagar gått utan några pengar. Enligt EU-förordning 261/2004 ska återbetalning vid inställt flyg ske inom sju dagar.Skicka in kompletterande uppgifter, t.ex. bokningsbekräftelse.Du bör nu få transaktionerna krediterade inom någon vecka.Ovanstående har fungerat utan problem med Amex, SEB och Swedbank senaste två veckorna.Klicka för att utvidga...