Stockholm skrev:Är jag rökt?Har resa med norwegian bokad den 18/7 ARN-ALC och retur i början på augusti .Har varit tveksam till att resa, men har ändå valt att avvakta för att se hur läget utvecklar sig.Nu visar det sig att Coronan är på gång i Katalonien och Galicien igen - med lokala "lock downs"Förvisso inte dit jag ska, men det gör det hela väldigt olustigt. Vill ställa in resan. Är jag således helt rökt?Pengar lär jag inte kunna få - norwegian flyger ju (både svenska och spanska myndigheter säger OK)!Men, det har varit en del turer med mina flygtider. Just nu har de ändrat så min resa ner ska gå 4,5 tim tidigare än ursprunglig bokning och hemkomst nästan 4 tim senare! Dessutom har norwegian i sina villkor satt 5 tim som gräns för återbetalning.När jag vid ett tidigare tillfälle kikade på bokningen fanns möjligheten att få "cash points" +20%.Den möjligheten verkar ha försvunnit när jag tittar idag? Suck!Finns numera bara två alternativ:1) I accept the change2) I wish to change the departure time on one or more flightsMen, givet ovan har jag inga planer på att resa till Spanien de närmaste åren...Således undrar jag om någon här vet om det trots allt kan gå att få cash points (eller "riktig" återbetalning)? Hur göra?NB! Såg kommentaren om att ställa in resan och begära återbetalning av statliga skatter och avgifter.Väljer man: "norwegian ställde in / försenade min flygning och jag reste aldrig" hamnar man bara i en loop utan möjlighet att skicka in något!.Klicka för att utvidga...