De sa upp med Menzies men kanske inte med den som driver Apartment loungen i Köpenhamn?Budgetresenär skrev:Konstigt, jag fick både fast track och tillträde till Apartment-loungen i Köpenhamn imorse utan problem.Klicka för att utvidga...
Varför är det konstigt? Två helt olika lounger, två helt olika bolag som driver dem.Budgetresenär skrev:Konstigt, jag fick både fast track och tillträde till Apartment-loungen i Köpenhamn imorse utan problem.Klicka för att utvidga...
Jag vet inte hur kontrakten funkar, jag tänkte bara att det konstigt att vissa loungekontrakt har upphört men inte alla. Men jag är ingen flygbolagskonkursexpert så det kanske är normalt att det blir så här.Agö skrev:Varför är det konstigt? Två helt olika lounger, två helt olika bolag som driver dem.Klicka för att utvidga...
Typ som SAS när de säger upp avtal. Vissa går ut före andra eller är lättare att säga upp än andra.Budgetresenär skrev:Jag vet inte hur kontrakten funkar, jag tänkte bara att det konstigt att vissa loungekontrakt har upphört men inte alla. Men jag är ingen flygbolagskonkursexpert så det kanske är normalt att det blir så här.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Jag vet inte hur kontrakten funkar, jag tänkte bara att det konstigt att vissa loungekontrakt har upphört men inte alla. Men jag är ingen flygbolagskonkursexpert så det kanske är normalt att det blir så här.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Nu har jag ångrat mig, nu tycker jag återigen att det är konstigt att det varierar med loungeaccess. Här finns en länk till ett pdf-dokument som är uppdaterat 1:e september:Request RejectedLänk till själva pdf-dokumentet:Request RejectedHär står det tydligt "...airberlin and the partner airlines continue to grant benefits related to your status (e.g. access to lounges, priority services, free seat reservations etc.)...".Fast det är klart, kan man strunta i EU261/2004, så är det inte så farligt i sammanhanget att neka loungeaccess.Klicka för att utvidga...
Swissbob skrev:Nekad på Menzies Aurora Lounge T2 ARN idag med AB boardingkort då detta samarbete har upphört tydligen. Dock går det fortfarande bra om du har AB status men åker med annat OW bolag för att komma in i loungen.Klicka för att utvidga...
Nun fallen auch die noch verbliebenen Langstreckenverbindungen vom Flughafen Berlin-Tegel weg: Die insolvente Fluggesellschaft Air Berlin streicht
ab dem 25. September die Flüge zwischen der deutschen Hauptstadt und New York beziehungsweise Miami."Air Berlin stabilisiert die operative Situation am Flughafen Berlin-Tegel weiter und streicht verlustreiche Strecken", hieß es zur Begründung. Der alte Flughafen gilt als für Umsteigeverbindungen nicht besonders gut geeignet.Das Ende fünf anderer Strecken hatte die insolvente Fluggesellschaft bereits vergangene Woche angekündigt.
Zum 17. September und 1. Oktober fallen die beiden täglichen Verbindungen von Berlin nach Abu Dhabi weg.
Zum 30. September wird die Verbindung Berlin-Chicago aus dem Flugplan genommen,
die Flüge nach Los Angeles und San Francisco zum 1. Oktober.
Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Blodhundarna fortsätter agera. LOT återupptar trafik mellan Warszawa och Berlin.Klicka för att utvidga...
Vill också att SAS fixar Göteborg till BerlinNyfikenGrau skrev:Detta är ju i sammanhanget väldigt goda nyheter - precis detta vill jag se att SAS gör med t.ex. GOT!Klicka för att utvidga...
Peter65 skrev:OT: Vi ska till Berlin över Allahelgona-helgen blev med Lufthansa via Frankfurt dit och München hem, mäkkig väg. Vågade inte boka Air Berlin då det var precis efter den 15/8. Pris-mässigt diffade det på en 100-lapp per skalleKlicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Jag har en bokning Miami-Berlin i november, men ingenting har ändrats, varken i Air Berlin-appen eller hos CheckMyTrip.Klicka för att utvidga...
SAS var runt en 1000-lapp dyrare / skalle och sämre tider......NyfikenGrau skrev:Ville ni inte flyga med SAS? Har aldrig sett (hittills..) att Lufthansa legat under SAS prismässigt på Skandinavien-Tegel, men det kanske var så här?.Klicka för att utvidga...