Avis (Generell diskussion)

Har aldrig hyrt av Avis men har blivit Presidents Club med hjälp av AMEX-kortet. Såg att en förmån var att man skulle få en gratis weekend i ex. Grekland. Kunde inte se några hållhakar men hade ingen voucher, ringde Avis som sa att dels behövde man 3 hyror innan voucher, sen så hade de cancellerat den här dealen för Juli / Augusti. Är det inte fult att göra det? Vad är vitsen med Presidents Club om de ska hålla på så?

chronomaster skrev:Har aldrig hyrt av Avis men har blivit Presidents Club med hjälp av AMEX-kortet. Såg att en förmån var att man skulle få en gratis weekend i ex. Grekland. Kunde inte se några hållhakar men hade ingen voucher, ringde Avis som sa att dels behövde man 3 hyror innan voucher, sen så hade de cancellerat den här dealen för Juli / Augusti. Är det inte fult att göra det? Vad är vitsen med Presidents Club om de ska hålla på så?Klicka för att utvidga...

Weekendkupong har inget med status att göra, det räcker med att du är Preferredmedlem.

Belöningar vid biluthyrning från lojalitetsprogrammet Avis Preferred

(Att kupongen inte gäller i juli/aug skickade de ut ett meddelande om först den 20:e juni

så visst vart det fult gjort:

Vi kontaktar dig för att informera dig om att vi tillfälligt stoppar användningen av kuponger för kostnadsfria weekends som är tillgängliga via vårt Avis Preferred-program. Detta gäller i alla länder under juli och augusti månad 2022 och fram till november 2022 i Irland och Nordirland.)

Homer skrev:Weekendkupong har inget med status att göra, det räcker med att du är Preferredmedlem.Belöningar vid biluthyrning från lojalitetsprogrammet Avis Preferred(Att kupongen inte gäller i juli/aug skickade de ut ett meddelande om först den 20:e juniså visst vart det fult gjort:Vi kontaktar dig för att informera dig om att vi tillfälligt stoppar användningen av kuponger för kostnadsfria weekends som är tillgängliga via vårt Avis Preferred-program. Detta gäller i alla länder under juli och augusti månad 2022 och fram till november 2022 i Irland och Nordirland.)Klicka för att utvidga...

Ok tack! Ja, fult tycker jag..

Någon som hyrt bil i Kroatien med Avis? De tar en cross border fee på 85 EUR som jag nu läser är helt onödig då det ska täckas av befintlig green card insurance på bilen.

Någon som har erfarenhet av detta eller tips på hur man ska bestrida en helt onödig avgift? Ta det med kontoret lokalt i Dubrovnik eller kontakta de centralt?

Meazza skrev:Finns det fortfarande någon sida som crawlar helgpriser hos Avis? Är väldigt uppskruvade priser nu...Klicka för att utvidga...
Verkligen höga priser hos Avis nu i Sverige. Förut hyrde jag bara hos dem, nu har jag i Sverige helt gått över till Hertz men kör fortfarande Avis i USA där de har bättre priser.

LasseFoppa skrev:Verkligen höga priser hos Avis nu i Sverige. Förut hyrde jag bara hos dem, nu har jag i Sverige helt gått över till Hertz men kör fortfarande Avis i USA där de har bättre priser.Klicka för att utvidga...
Framförallt Avis vid Centralen i Stockholm har spårat helt prismässigt.

Jag har två bokningar med Avis, en gjord för 4 månader sedan och en precis nu ikväll.

Samma pickup och drop off. Manhattan, Colombus circle till BOS. 7 dagar totalt.

Samma vilkor och tider.

Direkt med Avis, samarbete med Eurobonus.
Grupp L, Så en Ford Expedition eller liknande för $607.36.

Via SAS, samarbete med Avis.
Grupp Z, så en Chevrolet Tahoe eller liknande för $514.04.

Bara jag får en stor bil spelar det ingen roll egentligen, men hoppas på en Expedition då jag föredrar nyare Ford vs nyare Cheva.

Då vi är 5 personer med en hel del packning som ska köra en hel del behöver den vara större.

Jag kommer ringa stationen när det närmar sig för att fråga om vilken bil de möjligtvis kan garantera eller spekulera i.

Vilket alternativ bör jag gå på, någon med erfarenhet från just NYC?

Killgissningar mottages också.

Edit:

L= Premium SUV.

Z- Full size SUV.

Källa:

Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums

zippan skrev:Jag har två bokningar med Avis, en gjord för 4 månader sedan och en precis nu ikväll.Samma pickup och drop off. Manhattan, Colombus circle till BOS. 7 dagar totalt.Samma vilkor och tider.Direkt med Avis, samarbete med Eurobonus.Grupp L, Så en Ford Expedition eller liknande för $607.36.Via SAS, samarbete med Avis.Grupp Z, så en Chevrolet Tahoe eller liknande för $514.04.Bara jag får en stor bil spelar det ingen roll egentligen, men hoppas på en Expedition då jag föredrar nyare Ford vs nyare Cheva.Då vi är 5 personer med en hel del packning som ska köra en hel del behöver den vara större.Jag kommer ringa stationen när det närmar sig för att fråga om vilken bil de möjligtvis kan garantera eller spekulera i.Vilket alternativ bör jag gå på, någon med erfarenhet från just NYC?Killgissningar mottages också.Edit:L= Premium SUV.Z- Full size SUV.Källa:Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk ForumsKlicka för att utvidga...

i den här tråden kanske du hittar tips om vad du kan förvänta dig

Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums

filitrav skrev:Tjänar man poäng genom bokning på Avis hemsidan, eller måste man gå via SAS?Klicka för att utvidga...
Du måste använda länken för samarbetet.

SAS Eurobonus

favicon.ico

secure-one.avisworld.com

filitrav skrev:Tjänar man poäng genom bokning på Avis hemsidan, eller måste man gå via SAS?Klicka för att utvidga...
Du tjänar poäng även om du bokar direkt på avis vanliga sida. Men du tjänar fler poäng om du bokar från den speciella sas-sidan.

mha321 skrev:Du tjänar poäng även om du bokar direkt på avis vanliga sida. Men du tjänar fler poäng om du bokar från den speciella sas-sidan.Klicka för att utvidga...
Får dra iväg ett mail till Avis då. Inga poäng har kommit in på kontot iallafall efter den senaste hyran, tack för svar!

Försöker efterregistrera poäng hos Avis, stöter dock på problem när jag ska fylla i "dokument nummer", någon som vet vad som avses?

screenshot-2022-10-10-at-09-19-41-png.134187

Är det nån nackdel att boka Avis via SAS bokningssida för hyrbil? Blir betydligt billigare än att boka via partnersidan SAS/Avis eller Avis direkt. Man får heller inte chans att skriva in kreditkortsnummer utan betala på plats gäller.

1668114309617-png.135386

char skrev:Är det nån nackdel att boka Avis via SAS bokningssida för hyrbil? Blir betydligt billigare än att boka via partnersidan SAS/Avis eller Avis direkt. Man får heller inte chans att skriva in kreditkortsnummer utan betala på plats gäller.Visa bifogad bild 135386Klicka för att utvidga...

char skrev:Ställde samma fråga i den generella tråden om Avis men utan svar så testar här då det gäller USA.Är det nån nackdel att boka via SAS bokningssida för hyrbilar vs eurobonus/avis sidan? Det blir betydligt billigare. Finns ingen möjlighet att skriva in kreditkortsuppgifter utan är betala på plats. Det finns heller ingen möjlighet att skriva in Avis numret, men det kanske spelar mindre roll.Tänkte hämta ut bil på Loews Miami Beach och lämna på flygplatsen och jag antar det finns färre bilar där om det blir strul.Klicka för att utvidga...

Jag har kikat på sidan utan att boka något, informationen är minst sagt otydlig.

Det ser ut som det går att lägga in Preferrednumret där det står:

Use your discount code

AVIS - Avis Preferred

På svenska (goggleöversatta?) sidan står det inte Preferred utan Föredras av Avis

Använd rabattkod

Avis - Föredras av Avis

Det står att ALI och LDW ingår i USA.

Rate includes:
Sales tax
Loss damage waiver
Additional liability insurance

När man tittar på villkoren hänvisar de till Budgets sida

For further details on the specific local requirements for the country that you are intending to rent in please look at

www.budget.co.uk/budgetonline/terms.nsf/TermsByCountryAndLngCategories/GB-GB-PrePayment?OpenDocument

Mer copy-paste, här står det Lufthansa

The following forms of payment are accepted when booking on the Lufthansa website: most major credit cards and some debit cards ( please check with car rental partner).

Bokningen sker via Amadeus, kommer den då att finnas i Avis vanliga bokningssystem?

I så fall kanske det går att använda bokningsnumret och titta på bokningen på avis.com

då ser man tydligare villkor etc., där går det även att lägga in Preferrednumret

Nackdelar? Om bokningen inte finns i Avis system går det knappast att få några kampanjpoäng, utan bara de som anges här.

Eftersom man inte behöver uppge kreditkortsnummer borde det vara avbokningsbart.

Back