Bo på Nordic Choice Hotels till fastpris 699/750 kr - Mecenat Alumni

• Thread starter Thread starter Cristoffer Cedergren
  • Start date Start date
Hok skrev:I Mecenat-appen på mobilen så blir det alumni när jag loggar in. I min profil där står det verifierad alumn precis som på hemsidan. Antar att det fungerar att visa upp också.Inget medlemskort där heller tyvärr.Klicka för att utvidga...
Det står i villkoren att man ska kunna visa upp giltig inloggning i appen…. Se skärmdumpen

Hotellpersonalen ser ingen skillnad på om det är bokat dom Mecenat och Alumni, bara att förklara.

Boende- och bokningsperioden för Mecenat är nu kortad till 31 december 2023. Tyder nog tyvärr på att festen är över.

Cristoffer Cedergren skrev:Boende- och bokningsperioden för Mecenat är nu kortad till 31 december 2023. Tyder nog tyvärr på att festen är över.Klicka för att utvidga...

Inte för att det är så stor skillnad, men står 8 januari 2024 när jag kollar.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230730/53ed704f60c452b18d5a3e1260838c3e.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230730/64e57c5102201716f176492e3974cd4b.jpg

Och här står det 31 dec.
//uploads.tapatalk-cdn.com/20230730/24236246c16123e93a5669e3afb87a1a.jpg

Alumni gäller till 8/1 medan den vanliga studentrabatten verkar gälla t o m 31/12.

Benz skrev:Alumni gäller till 8/1 medan den vanliga studentrabatten verkar gälla t o m 31/12.Klicka för att utvidga...
Precis. Jag pluggar halvtid på distans så därför har jag Mecenat och inte Alumni nu.

5.jpg

Studentrabatt | Strawberry

Resande student? Ta en paus från studentlägenheten – nu får du framtida personalrabatt hos oss. För vem vet – du kanske blir vår kollega en dag?

favicon-32x32.png

www.strawberry.se

Inte alls konstigt, Strawberrys webbsida är i klass med SAS //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

Cristoffer Cedergren skrev:Studentrabatt | StrawberryResande student? Ta en paus från studentlägenheten – nu får du framtida personalrabatt hos oss. För vem vet – du kanske blir vår kollega en dag?www.strawberry.seInte alls konstigt, Strawberrys webbsida är i klass med SASKlicka för att utvidga...

Din länk har även 20% rabatt på hamburgare, sånt som all studenter uppenbarligen trånar efter //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png

Mattias Holmén skrev:Din länk har även 20% rabatt på hamburgare, sånt som all studenter uppenbarligen trånar efterKlicka för att utvidga...
Bra tips! Då kanske burgaren hamnar på under 125 kr motsvarande restaurangkupongen //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

Insåg återigen vilket enormt generöst erbjudande detta är från Strawberrys sida efter en natt på Scandic med deras Mecenatpris. Där räknas Mecenat som tredjepartsbokningar och ger varken förmåner eller poäng. Hur Scandic har tänkt fånga in studenterna som framtida bonuskunder är oklart när de gör så!

Strawberry har nu, som nämnts i annan tråd (tack till den som upptäckte), höjt priset till 899 kr för Comfort och 950 kr för Quality. Det kommer nu inte alltid vara billigast att boka Mecenat. Värt att kolla på ordinariepris först. Obs obs!

För min del blir detta en dealbreaker. Kommer inte gå för Platinum igen, Gold får räcka.

Trist utveckling tyvärr!

Erbjudandet var kanon på Arlanda, men nu får man kolla på Best Western osv också igen.

Som sagt, kollade tex i Gbg inför denna helg och hittade ordinariepriser för 600-700 kr på Comfort. Så Mecenat är inte alltid billigast längre, även med kort varsel går det att hitta lägre ordinariepriser.

Back