H
Homer
Guest
Ring till You First istf BAEC.
Homer skrev:Ring till You First istf BAEC.Klicka för att utvidga...
Alf skrev:Är det via BA vanliga nr från Sverige? Hittar inget nr till You First på hemsidan.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Personligen hade jag försökt bli ombokad till CW på en 747-400 istället. Om du kan få 64J/K så har du i princip bättre platser än i F imho. Om du absolut vill flyga F så får du väl ta en dust med BA - jag ger det 50/50 att du lyckas.Tyvärr är det du stött på helt normalt förfarande hos BA. Om man själv ens tittar på bokningen så kommer ett mail, men om BA gör någon ändring som faktiskt påverkar saker och ting så får man inte veta om det förens man själv tittar på bokningen. Håller med om att det är helt värdelöst.Klicka för att utvidga...
Alf skrev:Om jag nu lyckas boka om biljetten, vilket jag borde kunna, finns det 777 och 747 att välja på. Vilken har modell tycker ni har bästa F klassen?Klicka för att utvidga...
kristerj skrev:Kan bara instämma med@Senator, 747:ans F-kabin är väldigt trång och har lite förvaringsutrymme. Har du inte Guld på BAEC kan du inte heller boka 1A eller 1K på 747:an.Klicka för att utvidga...
Det är ju just det - man har obehindrad access till gången och 64K är som en egen kupé. Min ranking av platser ombord på 747-400 är 64A/K, 62A/K, 1A/K.Alf skrev:Vad är det som gör rad 64 så mycket bättre än 63. Jag tycker det ser lika dant ut, bortsett från att 64 är sista raden.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:men jag bokade det i går i alla fall"Beggards can't be choosers".. Min sista 2-for-1 går till JNB med en B747 i F ut och CW hem...Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Ett fall av BUI = Booking tickets Under the Influence?Till JNB är det f.ö. ganska lätt att hitta platser i F på A380.Klicka för att utvidga...
Tord skrev:Samma hände mig för nån vecka sedan på flight från EWR som jag har i början av maj. Byte av plan och nedgraderad till Club, tog kontakt via twitter och de fixade flytt till tidigare flight med First samt bytte även till en tidigare flight LHR-OSL som jag nu hinner med utan något gnäll eller avgifter. Har använt twitter några ggr nu och de är minst lika hjälpsamma som Gold line..Klicka för att utvidga...
Inte när vi flög för en vecka sedan.Dr. Miles skrev:Kinesiska flygbolag har ofta en separat buss för resenärer i First/Business class och statuspassagerare på plattan i Kina.Klicka för att utvidga...
Alf skrev:Hade ett samtal med BA idag, inte en möjlighet att boka om till annat flyg trots lediga platser på de tre närmaste flygen till JFK. Endast återbetalning av mellanskillnaden i avioser. Förklarade att jag inte alls var nöjd med detta så supervisorn skall konsulteras i morron. Ser inte alls ut att lösas på något snyggt sätt. Dessutom har jag den andra biljetten för sonen på AA och jag tror inte jag lyckas ta samma diskussion där. Jag har således frångått ett av@agehallbudord att inte ha hela resan samlad på ett ställe. Men vad gör man när poängen inte räcker till. Jag har aldrig velat ha några avioser hos BA men blev tvungen när BMI poängen konverterades en gång. I fortsättningen blir det alla poäng på BA till mitt AA konto.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Om "influence" är alkohol så nej. Mer av ett "BUT" scenario.. Booking under Threat, i detta fall från flickvän som gärna vill veta hur sommaren blirMen det blev nog "Peak Awards" en väg men det var då vi kan åka..Klicka för att utvidga...
Ge inte upp än Alf - jag skulle nog härja lite till med BA och se ifall de inte kan lösa det.Alf skrev:Hade ett samtal med BA idag, inte en möjlighet att boka om till annat flyg trots lediga platser på de tre närmaste flygen till JFK. Endast återbetalning av mellanskillnaden i avioser. Förklarade att jag inte alls var nöjd med detta så supervisorn skall konsulteras i morron. Ser inte alls ut att lösas på något snyggt sätt. Dessutom har jag den andra biljetten för sonen på AA och jag tror inte jag lyckas ta samma diskussion där. Jag har således frångått ett av@agehallbudord att inte ha hela resan samlad på ett ställe. Men vad gör man när poängen inte räcker till. Jag har aldrig velat ha några avioser hos BA men blev tvungen när BMI poängen konverterades en gång. I fortsättningen blir det alla poäng på BA till mitt AA konto.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ge inte upp än Alf - jag skulle nog härja lite till med BA och se ifall de inte kan lösa det.Klicka för att utvidga...