Största nackdelen med 64A är ljus och oljud från galley. Nästan omöjligt att somna.agehall skrev:Det är ju just det - man har obehindrad access till gången och 64K är som en egen kupé. Min ranking av platser ombord på 747-400 är 64A/K, 62A/K, 1A/K.Klicka för att utvidga...
Öh? Va? Då gör du något seriöst fel.Jonas C skrev:Största nackdelen med 64A är ljus och oljud från galley. Nästan omöjligt att somna.Klicka för att utvidga...
Tjaa det finns ju en gardin till galley, men besättningen på min flygning vägrade dra igen den.agehall skrev:Öh? Va? Då gör du något seriöst fel.Klicka för att utvidga...
Men alltså, om du fäller stolen så är det ju i princip omöjligt att se bortom väggen mot trappan.Jonas C skrev:Tjaa det finns ju en gardin till galley, men besättningen på min flygning vägrade dra igen den.Klicka för att utvidga...
Det lyser dock fortfarande i taket och runtomkring även när stolen är helt fälld.agehall skrev:Men alltså, om du fäller stolen så är det ju i princip omöjligt att se bortom väggen mot trappan.Klicka för att utvidga...
I amenity kit brukar det finnas både ögonbindel och öronproppar - jag använder oftast både ochJonas C skrev:Det lyser dock fortfarande i taket och runtomkring även när stolen är helt fälld.Klicka för att utvidga...
Det ska det inte göra i någon större utsträckning. Det kan ju ha varit något fel på kabinen vid din flight. Hsh, ögonbindeln i ammenitykit löser problemet om man är väldigt känslig för ljus.Jonas C skrev:Det lyser dock fortfarande i taket och runtomkring även när stolen är helt fälld.Klicka för att utvidga...
För en 10 år sen hände det alltid när man landade med Emirates på DXB tyckte jag, men aldrig med KL, AF eller andra bolag. Nu händer det ibland med Emirates när man flyger från ARN, dock är det separata bussar då. En för F, en för C osv.agehall skrev:Jag har haft bussgate till widebody i Dubai någon gång och jag tror det har hänt på någon mer flygplats men jag har aldrig fått gå av en widebody på en mobil trappa på ett flygbolags hemmabas tidigare.Klicka för att utvidga...
Detta är inte BA men just det har hänt mig flera gånger i Doha, men dom har i alla fall separat buss för Businessagehall skrev:När jag landade med BA174 (en 777-200) i fredags, fick vi en mindre bra premium-upplevelse - det blev bussgate vid LHR T5B! WTF!Jag har haft bussgate till widebody i Dubai någon gång och jag tror det har hänt på någon mer flygplats men jag har aldrig fått gå av en widebody på en mobil trappa på ett flygbolags hemmabas tidigare.Klicka för att utvidga...
Jag fick ett MasterCard World Cash kort som var laddat med 150 GBP när British Airways slarvade bort min väska när jag kom till Beijing.Cristoffer Cedergren skrev:Och sen då den borttappade väskan. En eloge till Menezie på OSL som verkar göra ett bra jobb...få se när den dyker upp. Och Amex som på 2 röda gav mig 2000 kr att köpa kläder och annat för. BA, nej tyvärr vi ersätter inte i förhand :/Klicka för att utvidga...
Vänta nu - är inte du på väg hem? Isåfall ska du vara väldigt nöjd med att ha fått något från AmEx för deras reseförsäkring täcker inte försenat bagage på hemresan.Cristoffer Cedergren skrev:En eloge till Menezie på OSL som verkar göra ett bra jobb...få se när den dyker upp. Och Amex som på 2 röda gav mig 2000 kr att köpa kläder och annat för. British Airways, nej tyvärr vi ersätter inte i förhand :/Klicka för att utvidga...
Haha, ingen vidare reklam för detta bolag. Mycket underhållande recension, tack.Cristoffer Cedergren skrev:Flög GRU-MIA-BOS-LHR-OSL. American tom BOS. Allt gick superfint. Recheckade min väska på MIA. Från BOS tog BA över ansvaret. Där försvann väskan. Ser i AA:s app att den lastats av i BOS men inte gick vidare.Servicen ombord på BA214 BOS-LHR var usel och tom argsint (läs om maten i loungen i annan tråd). Missade att väckas till frukost. Säten är ju katastrofakt små i Club World på BA:s B777-200. Katastrofalt byte på LHR med kaos i både passkontroll och säkerhetskontroll. Fuskade mig igenom köerna till Fasttrack för att få nått att äta tillslut. Loungerna är ju snuskiga och frukostem såg ut att ha hamnat på ekonomernas bord så att säga...neddragningar. Dusch? Nej glöm det om du har mindre än 1h. Flighten LHR-OSL, sen 40 min. Ingen pre departure drink på BA Club Europe längre? Snålt. Och sen då den borttappade väskan. En eloge till Menezie på OSL som verkar göra ett bra jobb...få se när den dyker upp. Och Amex som på 2 röda gav mig 2000 kr att köpa kläder och annat för. BA, nej tyvärr vi ersätter inte i förhand :/Klicka för att utvidga...
Har ett leg kvar hem, men det blev en liten diskussion först innan dom godkände det.agehall skrev:Vänta nu - är inte du på väg hem? Isåfall ska du vara väldigt nöjd med att ha fått något från AmEx för deras reseförsäkring täcker inte försenat bagage på hemresan.Klicka för att utvidga...
Bra tips, ska claima det hela efteråt.Dr. Miles skrev:Jag fick ett MasterCard World Cash kort som var laddat med 150 GBP när British Airways slarvade bort min väska när jag kom till Beijing.Försenat bagage, vem är ansvarig / vem skall man rikta krav emot? | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Jag är 99% säker på att de gjorde fel, så det är bara att tacka och ta emot för din del. Jag har haft ganska ingående diskussioner med dem om olika scenarion och det är i princip hopplöst att få dem att godkänna något på hemresan.Cristoffer Cedergren skrev:Har ett leg kvar hem, men det blev en liten diskussion först innan dom godkände det.Klicka för att utvidga...
Jag har rest TILL Oslo, inte därifrån.agehall skrev:Jag är 99% säker på att de gjorde fel, så det är bara att tacka och ta emot för din del. Jag har haft ganska ingående diskussioner med dem om olika scenarion och det är i princip hopplöst att få dem att godkänna något på hemresan.Klicka för att utvidga...