SeaPlanePilot skrev:I Economy extra serveras mousserande vin.Klicka för att utvidga...
GreatDane skrev:Og i C serveres champagne ikke pre-take-offKlicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Jag har fortfarande svårt att förstå hur skatterna kan påverka så mycket, på champagne och annat "findricka" så är alkoholskatten en försumbar kostnad i Sverige?Hur betalas skatt, per glas eller enligt schablon på alla platser i C?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Jag blir inte förvånad ifall kabinpersonal måste delta i en kurs i Sverige för att kunna servera alkohol ombord på flighten om alkoholen serveras på svensk mark. I så fall sådant kostar pengar.(Jag har för mig att restauranger med alkoholserveringstillstånd måste utbilda anställda...)Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:23 kr/liter11 långdistansflyg om dagen som lämnar Skandinavien365 dagar per år30 platser i C i snitt0,2 liter/person23x11x365x30x0,2 = 554070 krOm SAS nu måste betala för hemvändande plan också: 1 MSEK i skatthögt räknatPris för Champangen: 11x365x30x0,2x250x2: 12MSEK (om vi räknar med att en flaska kostar 250SEK)Så skyll inte på skatten utan erkänn att det är pengarna för själva skumpan ni vill spara in på...Klicka för att utvidga...