diamond-in-the-ruff
New member
Mycket tråkigt!Juancarlos skrev:Lufthansa verkar göra sig av med alla Airbus A380s samt Boeing 747-400 ur långdistansflottanKlicka för att utvidga...
Mycket tråkigt!Juancarlos skrev:Lufthansa verkar göra sig av med alla Airbus A380s samt Boeing 747-400 ur långdistansflottanKlicka för att utvidga...
Så är det nog, men mer än 10% tror jag man kan räkna med...Jonas C skrev:Svårt att se hur affärsresandet någonsin kommer att återhämta sig till nivåerna innan pandemin.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Det kan finnas en framtid för Lufthansas A380 och vissa A340-600. 8 + 10 ställs nu på långtidsparkeringen istället för att avyttras skriverBusiness TravellerKlicka för att utvidga...
Lufthansa skrev:In addition to the fleet changes already communicated, the following decisions have been made: After six Airbus A380s were finally taken out of service in the spring, the remaining eight A380s and ten A340-600s, which were previously intended for flight service, will be transferred to long-term storage and removed from planning. These aircraft will only be reactivated in the event of an unexpectedly rapid market recovery. In addition, the remaining seven Airbus A340-600s will be permanently decommissioned.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Såhär skriver Lufthansa själva:Källa:Lufthansa beschließt drittes Paket ihres Restrukturierungsprogramms - Lufthansa GroupKlicka för att utvidga...
011430121 skrev:TravelNews har en stor intervju med Lufthansas Sveriges chef Håkan Bäverstrand som säger att läget är kritiskt.Käller TravelNewsLufthansa i stor intervju: Läget är kritiskt! - Travel NewsKlicka för att utvidga...
MTheC skrev:Kan ge en uppdatering om en intressant kontakt jag hade med LH idag (efter att på kort tid fått ombokning 17, 18 och 19 av resan som nämns ovan). Jag hade koll på några bra alternativ så bad att bli ombokad, fick det bekräftat och sen när jag fick bokningsbekräftelsen så hade de bokat om vissa segment till economy. Kontaktade dem igen och de påstod då att det inte fanns business class, jag skickade screen shots från deras hemsida. Fick då svaret att om man bokas om utanför LH-gruppen så är policyn nu att man bokas i en klass lägre - vet inte om man får åka som frakt om man då råkar ha en economybiljettPåtalade att det inte var ok men de sa bara att de blivit tillsagda att göra så.De vägrade att boka om till business om inte alla segement är med LH, ledde till usla tider. Ska se om jag orkar ringa in, har ju inte varit superlätt att komma fram.Klicka för att utvidga...