Den stora tråden om Eggs Benedict på hotellfrukost

Anders R skrev:Intercontinental El Presidente Cozumel bra krämigVisa bifogad bild 169633gula men svampigt bröd. Betyg 2 av 5.Klicka för att utvidga...
Jag anar ett tema... Verkar inte har förbättrats. Du fick i alla fall en halv tomat till

screenshot_20251029-163054-png.169634

Conrad Dubai, eftersom landet saknar skinka erbjuds kalkon till Eggs Benedict, jag er en person som håller på regler så tackade nej, utan bad om en Eggs Royal som serverads 5 minuter efter beställningen med perfekt egg gula, men tråkig sås dock ej sprucken utan helt smaklös, trevligt när det serverar lite grönt på anrättningen men kanske i snålaste laget idag

Betyg 3,5/5

img_2651-jpeg.169736

Hyatt Regency Bali. Typisk buffé Benny. Bra ägg men ganska tråkig och smaklös hollandaisesås.

img-20251031-wa0002-jpg.169870

Voco Dubai The Palm. Bra syra, bra gula. Kanske lite små och man hade klarat sig bra med bara spenaten utan det gröna ovanpå också.

Skippade frukost på HGI och kör en sen brunch på CCR istället.

Eggs Benedicts smakar alltid bra med Pommery 2006.

20251108_131222-jpg.169942

KLEO Seminyak JdV by Hyatt. Eggs Benedict på mosad croissant. Klart godkänd.

Tydligen ingick frukost i huvudrestaurangen för oss med Club-rum. När jag bokade genom Hotels.com kunde man lägga till frukost för SEK200+ per natt och person.

Har ätit bättre Eggs Benedict. Hotellet i övrigt bra.

Hyatt Regency Sofia.

img_6808-jpeg.170107

RiGA

Drog en sökning på forumet men fick ingen träff. Air Baltic har rätt schyssta biljetpriser över till Riga. Är det någon i det härliga forumet som lyckats käka en schysst benedict någonstans i stan eller omnejden där. Tänkte man kunde åka över dan, alternativt om jag måste, sova en natt.

Finns det ett hotell MED benedict som någon kan tipsa om , så är det såklart i trådens intresse.

Steigenberger Herrenhof i Wien. Detta är utan konkurrens det hotell jag bor mest på - vistelserna här räcker i sig till för att jag tjänar in platinumstatus på Hrewards. Eggs Benedict står inte på menyn av äggrätter man kan beställa på frukosten. Idag hörde jag en gäst fråga om man kan beställa Eggs Benedict ändå kostenlos (gratis). Och fick svaret "Natürlich". Så många Eggs Benedict jag gått miste om...

Förstås beställde jag en. Och den var... sådär. Perfekt hollandaise. Perfekt bröd. Men äggen kändes mer kokta än pocherade och skinkan var någon mindre lyckad strimlad historia. Ska givetvis prova igen nästa gång, det kan ha varit en ovan kock.
1000034979-jpg.170292

SK989 skrev:Steigenberger Herrenhof i Wien. Detta är utan konkurrens det hotell jag bor mest på - vistelserna här räcker i sig till för att jag tjänar in platinumstatus på Hrewards. Eggs Benedict står inte på menyn av äggrätter man kan beställa på frukosten. Idag hörde jag en gäst fråga om man kan beställa Eggs Benedict ändåkostenlos (gratis). Och fick svaret "Natürlich". Så många Eggs Benedict jag gått miste om...Förstås beställde jag en. Och den var... sådär. Perfekt hollandaise. Perfekt bröd. Men äggen kändes mer kokta än pocherade och skinkan var någon mindre lyckad strimlad historia. Ska givetvis prova igen nästa gång, det kan ha varit en ovan kock.Visa bifogad bild 170292Klicka för att utvidga...
Härligt! Övning ger färdighet! Testa igen.

Back