mattias7205
New member
Till sist lyckades de på four seasons Langkawi att göra egg Benedict som jag ville ha den
Eggs Florentine skall inte ha lax, det skall alltid vara sauterad spenat, och kan ha kanadensiskt beacon eller inte. Men ingen lax (det är Royale).kristerj skrev:Här är först Eggs Florentine från IC BarcelonaVisa bifogad bild 141767Hade stått för länge i ugnen, så hollandaisen hade skurit sig. Inget bröd och kanske någon rest av lax kunde skönjas.Klicka för att utvidga...
Det artar sig...? Ser betydligt bättre ut än föregående variant. Tänker primärt på såsen rent visuelt.Vatten skrev:Visa bifogad bild 141812Mandarin Oriental Bangkok, Thailand. Nu med skinka, riktigt god.Klicka för att utvidga...
Den första hollandaisen har skurit sig.Kris skrev:Det artar sig...? Ser betydligt bättre ut än föregående variant. Tänker primärt på såsen rent visuelt.Klicka för att utvidga...
Yes! Illa, illa. Men 2a chansen ser ut way vara vassare... (pun intended)Jönsson skrev:Den första hollandaisen har skurit sig.Klicka för att utvidga...
På Le Meredien kunde man inte skillnaden på Zwiebel och Kesä när jag bedställde en omeletteVixit skrev:Benedict på Roomers i München var inte någon höjdare, såsen var okej men alldeles för mycket av den (jag glömde att be att få den vid sidan om). Klart bättre var pocherat ägg på avokado toast, som egentligen också skulle komma med fetaost, men det avböjde jag.Off topic så var deras Flat White inget vidare. Jag såg efteråt på menyn att de översatte Flat White inom parentes med ”Milchkaffee”, vilket säkert var det jag fick, men inte är det samma sak som en Flat White i min mening.Klicka för att utvidga...