H
Homer
Guest
fcx skrev:Vet inte vad som är farligast. En brittisk elitsoldat eller en dansk matrona.Klicka för att utvidga...
Du menar ILSA och gänget ?
fcx skrev:Vet inte vad som är farligast. En brittisk elitsoldat eller en dansk matrona.Klicka för att utvidga...
dino_81 skrev:Även jag har haft premiär ikväll med SAS Ireland, ombord på tre veckor gamla EI-SIE.Av för mig oklar anledning hade flygplanet stått på Heathrow hela dagen vilket ledde till ytterligare en premiär för mig på aktuell flygplats - nämligen gate A1 vilket innebär buss till flygplanet.Som.Var.Iskallt!Och därmed behövde en ordentlig överspolning med avvisningsvätska. Samtligt som temperaturen i kabinen sakta med säkert blev olidligt varm. Att man aldrig ska vara nöjd...?Summerat som även föregående skribenter nämnt var egentligen enda skillnaden tillägget ”Ireland” vid främre vänstra dörren och på safety card. Och så klart brittiskt flight deck (standard?) och ombordpersonal som hade tydlig östeuropeisk brytning (också det standard). Och inte ett ord yppades på svenska/norska/danska.Och just det, jag fick känslan att samtlig ombordpersonal förutom purser var väldigt oerfarna. Det viftades hej vilt och så pass osynkroniserat under säkerhetsgenomgången att sekvensen kunde varit tagen ur en Monty Python-sketch.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Låter ju absurt! Om mer än 6 pesoner behöver op-upas varför flyttar man inte bara skylten en rad (och re-seatar övriga passagerare). Och vilken skillnad är det på stolen i Plus jämfört med minus om man inte får servicen?? Hur höll de reda på vilka som skulle ha service och inte?Klicka för att utvidga...
crazy voyager skrev:Inte som hipp-hipp sketcherna med kaparna då? Hittar tyvärr inte på youtube nu...För övrigt låter temperaturen klassiskt england. Värmen av större delen av dagen (sätt på tofflorna, och det är ju ändå heltäckningsmatta) och sen slänger man på den på fullt ös i två timmar så man måste öppna fönster. Sen av igen hela natten så man vaknar mitt i natten och skakar av kyla...Klicka för att utvidga...
Fy faan vilket skräp. Återkommer ifrågan.Agö skrev:Jag tror att@flumhar haft en spännande upplevelse med SAS Ireland ikväll.Klicka för att utvidga...
Oj. Låter spännande. Jag flyger med dem till ARN från LHR 21.05 ikväll. Behöver jag frukta något?flum skrev:Fy faan vilket skräp. Återkommer ifrågan.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Intressant att Swedavia visar att SK1408 landade 18:50 på Arlanda medan fr24 visar att flighten diverterade till Oslo. SAS hemsida visar att planet landade 18:15 men ingen indikation att på att planet inte landade i Stockholm. Flightstats indikerar heller ingen diversion.Så var tusan är nu planet? Var landade ni? Och när?Klicka för att utvidga...
Om allt annat landar utan problem på Arlanda vid den aktuella tidpunkten, vad får då den här besättningen att bestämma sig för att flyga till Oslo?Cristoffer skrev:Kan medela att vi landade i Oslo efter två avbrutna landningsförsök på Arlanda.Klicka för att utvidga...
Det är just det som ska bli intressant att höra från @flum. Hoppas att de rykten man hör inte är korrekta.KalleSus skrev:Om allt annat landar utan problem på Arlanda vid den aktuella tidpunkten, vad får då den här besättningen att bestämma sig för att flyga till Oslo?Det kan väl knappast ha varit väderförhållandena som får just EI-SIA att vara oförmögen att gå ner på Arlanda?Klicka för att utvidga...