Boka British Airways eller Norwegian så lär du slippa dem.MrDollar skrev:Hur kan man enklast göra för att slippa hamna på en SAS Ireland flygning? Ser man det på något sätt innan man bokar?Klicka för att utvidga...
Boka British Airways eller Norwegian så lär du slippa dem.MrDollar skrev:Hur kan man enklast göra för att slippa hamna på en SAS Ireland flygning? Ser man det på något sätt innan man bokar?Klicka för att utvidga...
Man bör nog inte boka Norwegian om man vill slippa eländet med labour-shopping..Canadien skrev:Boka British Airways eller Norwegian så lär du slippa dem.Klicka för att utvidga...
Folks det något bolag man ska boka om man faktiskt vill undvika det. Iofs kan man ju redan från början boka med ett bolag från låglöne-länder, då är det ju definitionsmässigt inte labour-shopping.NotRyan skrev:Man bör nog inte boka Norwegian om man vill slippa eländet med labour-shopping..Klicka för att utvidga...
Det är väl nu i vår SAS Ireland drar igång basen i Malaga...Homer skrev:Hur går det med SAS Malaga?Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Det är väl nu i vår SAS Ireland drar igång basen i Malaga...Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Så inget SAS España utan SAS Ireland - Malaga baseKlicka för att utvidga...
Noterade att det börjat dyka upp flighter till och från Skandinavien med fightnummer i 6000 serien mer frekvent, var det inte tänkt att Malagabasen skulle få den typen av nummer? Om det betyder att basen är igång ska jag låta vara osagt.Homer skrev:Hur går det med SAS Malaga?Klicka för att utvidga...
I platsannonserna står det juni.pswe skrev:Noterade att det börjat dyka upp flighter till och från Skandinavien med fightnummer i 6000 serien mer frekvent, var det inte tänkt att Malagabasen skulle få den typen av nummer? Om det betyder att basen är igång ska jag låta vara osagt.Klicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Jag tycker att 14 avgångar (kanske blir det t o m fler) borde vara tillräckligt stort underlag för en egen loungeKlicka för att utvidga...
Canadien skrev:14 avgångar med lågprissatta biljetter och i princip helt utan affärsresenärer? Computer says no.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Att SAS räknas (räknades?) som en av de större spelarna på Heathrow tycker jag personligen inger en viss stolthet. Att SAS är tredje största bolag i Malaga tycker jag är mest patetiskt...Klicka för att utvidga...
En kollega flög härom dagen SK6003 från Arlanda till Malaga, jag trodde det var en extra avgång inför påsken, men nu fick jag en förklaring tack för det, såg även detta idag.pswe skrev:Noterade att det börjat dyka upp flighter till och från Skandinavien med fightnummer i 6000 serien mer frekvent, var det inte tänkt att Malagabasen skulle få den typen av nummer? Om det betyder att basen är igång ska jag låta vara osagt.Klicka för att utvidga...
Ännu så länge är det moderbolaget som flyger alla flighter till och från Malaga, både de med "normala" flightnummer och de i 6000-serien.011430121 skrev:En kollega flög härom dagen SK6003 från Arlanda till Malaga, jag trodde det var en extra avgång inför påsken, men nu fick jag en förklaring tack för det, såg även detta idag.Visa bifogad bild 74695Klicka för att utvidga...
500/1500 - serien är ju traditionellt UK/Irland så den är lite udda därKalleSus skrev:Ännu så länge är det moderbolaget som flyger alla flighter till och från Malaga, både de med "normala" flightnummer och de i 6000-serien.Och jag ser ingenting i tidtabellen längre fram (jag har kollat i september) som tyder på att det görs skillnad på flygnummer mellan SAS Ireland och moderbolaget.Exempelvis den 7:e september SK6001, 6003 och 6005 - alla flighter flygs av SAS Ireland.Den 8:e september SK1803 flygs av SAS Main.Den 9:e september SK1583 flygs av SAS Ireland.Lite udda att man börjat använda 6000-serien för ordinarie flygningar. Den har väl alltid tidigare indikerat extratur på grund av evenemang, helger, sportlov och liknande.Om man nu valt 6000-serien för att särskilja SAS Ireland, så kan man fråga sig varför detta inte sker på Londontrafiken, där alla gamla flightnummer lever kvar, oavsett vem som flyger.Jag tycker för övrigt att numreringen av flighterna till Malaga är en enda röra - det finns flighter i 1500-serien (logiskt, kompletterande till 500-serien som indikerar bl.a. Spanienflighter), 1800-serien (tveksamt, men används ofta som komplementserie), 1900-serien (helt snurrigt; borde vara kompletterande långdistansflighter) och nu alltså också 6000-serien.Klicka för att utvidga...
Det måste vara en felinmatning, Det där är en ren Cityjet-flight, har inget med SAS att göra...TrickyRick skrev:SAS (SK) #105 ✈ 03-Apr-2018 ✈ LCY / EGLC - DUB / EIDW ✈ FlightAwareÄr detta en bugg eller finns där en SK105 mellan LCY och DUB? Konstigt i så fall med tanke på att SK105 normalt flyger ARN-MMX.Klicka för att utvidga...