Efter att ha bokat (men inte åkt ännu) mina 6 flights som krävs för denna challange så känner jag mig manad att dela mina erfarenheter kring bokningen.
Jag gillar verkligen att man kan söka multi-stop och boka på webben dock så var jag tvungen att dela upp min resa i 2 biljetter för annars blev priserna helt crazy, har säkert att göra med några fare rules. Så för att få ihop det hela bokades en open jaw och en enkelresa via webben, trodde jag.
Jag fastnade på betalsidan, den timrade ut och jag försökte igen, med två olika kort och ApplePay men det gick inte.
När jag tittar i appen så ser jag att jag nu har 6st bokningar, hur ska detta gå tänkte jag och ringde till Senator-numret som tog en stund att hitta.
Kom fram ganska snabbt, jag förklarar problemet och han ska hjälpa mig ta bort de jag inte ska ha och hjälpa mig få igenom de bokningar jag vill ha kvar. Det tar en jäkla tid att gå igenom och efter 45min så har (utifrån vad som sägs muntligen) open jaw bokningen lösts, men han menar nu att om jag vill ha mer hjälp får jag ringa igen för tiden är slut och efter lite tjafs så skulle han ordna en call-back. Ingen ringer tillbaka och jag får ett mail med bokningen där det dels är ett högre pris och en Lufthansa Ticket Service Charge: DKK 250. Lyckades avboka denna via chat-botten och få full återbetalning, gjorde ett nytt försök att boka via webben och då gick allt igenom.
Känslan efter detta är att vi ger SAS oproportionerligt mycket skit för IT och kundtjänst HUACA, Lufthansa är verkligen inte bättre.
Som parantes kan även tilläggas att jag åkt en del LH/LX intra EU senaste 5-6 åren och har flera gånger fått op-up till business som *A Gold via EB så frågan är om det spelar någon större roll Senator vs *A Gold?
+
Multi-stop
Chat-bot som faktiskt kan ändra och avboka
-
Värdelös kundservice på telefon
Riktigt dålig app (om man jämför med SAS)