Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

Cristoffer Cedergren skrev:Nu har jag fått två mejl med ursäkter från hotellet. Men varför är detta så svårt för dem mer än ett år efter att det infördes? Särskilt detta hotell som ligger två trappor ner från deras huvudkontor...Klicka för att utvidga...
Just det hotellet hade två i repan som inte visste vad de skulle göra när min tre nätters bokning blev två nätter, jag checkade ut lite tidigare.

Insåg att de inte hade hanterat det, blev också lite mail med ursäkter. Har fått uppfattningen att utbildningen blivit sämre..

Bokade Arlanda igår till oktober billigaste rummet, Svit idag. Så vissa sköter uppgraderingarna bra.

Just nu bråkar jag lite om att min status inte syns vid incheckning, skrev annat inlägg om det. Får se hur de löser det.
 
intuition skrev:Den enda anledningen jag ser att välja Comfort Malmö är om man måste vara nära centralstationen. I övrigt är hotellet riktigt dåligt för en platinum medlem. Quality The Mill har lite sämre läge men slår comfort på alla punkter till ungefär samma pris.Klicka för att utvidga...
Vid stationen finns också betydligt fräschare Elite Savoy, ofta med konkurrenskraftiga priser.
 
Nu har jag dragit det här ärendet om uppgradering vid bokning med hotellchefen ett par varv också, som skyller på pandemin och personalbrist. Hur trött är man inte på den ursäkten?
 
Cristoffer Cedergren skrev:Nu har jag dragit det här ärendet om uppgradering vid bokning med hotellchefen ett par varv också, som skyller på pandemin och personalbrist. Hur trött är man inte på den ursäkten?Klicka för att utvidga...
Fick också en fin ursäkt, bokning gjordes för dryga veckan sen

Hej jonten,

Det är ett manuellt jobb att göra, och vi har tyvärr inte möjlighet att fånga alla vid boknings tillfället. Så det är något vi hanterar veckan upp till.

Men det är fixat nu.



Med venlig hilsen / Best Regards
 
Efter hundra mejl till med chefen för receptionen på Comfort Solna har jag fått ett svar att man kan räkna med att uppgradering vid "bokningstillfället" ska synas senast dagen efter att man har bokat. Annars vill de att man hör av sig.



Nu är detta bara ett hotell, men jag tycker att det är rimligt att det ska ske överlag inom 48h. Med tilläggstid vid vissa helger, då de har mindre bemanning osv.



De kikar också på att automatisera detta i sitt nya bokningssystem som kommer i höst (läs nästa år och tänk strul.)
 
Cristoffer Cedergren skrev:...De kikar också på att automatisera detta i sitt nya bokningssystem som kommer i höst (läs nästa år och tänk strul.)Klicka för att utvidga...
Om det stämmer så visar det i alla fall på att de menar allvar med "Garanterad uppgradering". Det tycker jag känns skönt, eftersom det ofta är så med NC att någon bestämmer något centralt som inte verkar bli implementerat ute på hotellen.
 
På alla Qulityhotellen som jag har bott på under våren (The View, The Mill, Ekoxen, Panorama mfl) har det inte varit några problem att få både chips, choklad och dryck för 125 kronors-vouchern, men på Friends var det stopp och endast dryck gick att få lösa in. "Vi är de enda som gör rätt enligt reglerna" hävdade receptionisten. Vad gäller egentligen?
 
Cristoffer Cedergren skrev:På alla Qulityhotellen som jag har bott på under våren (The View, The Mill, Ekoxen, Panorama mfl) har det inte varit några problem att få både chips, choklad och dryck för 125 kronors-vouchern, men på Friends var det stopp och endast dryck gick att få lösa in. "Vi är de enda som gör rätt enligt reglerna" hävdade receptionisten. Vad gäller egentligen?Klicka för att utvidga...
Tror ”Friends” har rätt och jag upplevde samma stringenta hållning hos Quality Vänersborg.
 
Fr


Cristoffer Cedergren skrev:På alla Qulityhotellen som jag har bott på under våren (The View, The Mill, Ekoxen, Panorama mfl) har det inte varit några problem att få både chips, choklad och dryck för 125 kronors-vouchern, men på Friends var det stopp och endast dryck gick att få lösa in. "Vi är de enda som gör rätt enligt reglerna" hävdade receptionisten. Vad gäller egentligen?Klicka för att utvidga...
Friends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!
 
Sir Lemon skrev:FrFriends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!Klicka för att utvidga...


Så du menar att värdecheck endast gäller på Clarion och att Quality utöver Comfort är undantaget? Det gör förmånen betydligt mindre värdefull.



Vet inte vad Hotell C vid Stockholm Central räknas som men där gick det bra att köpa godis för värdechecken i maj.



Om man jämför med Scandic eller Best Western gäller värdechecken alltid för köp av godis mm ur deras "kiosk".
 
Sir Lemon skrev:FrFriends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!Klicka för att utvidga...
Det är inte vad som står på Nordic Choice hemsida i alla fall? Ska ingå på Quality men inte Comfort. Sen vad man kan använda den till kanske man kan debattera men i appen vid själva kupongen står det ju att den enbart gäller för restaurangnota.



125 kr/13 EUR i restaurangkupong

Som PLATINUM-medlem får du en digital restaurangkupong värd 125 kr eller 13 euro per natt när du bor på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell i Sverige, Norge, Danmark och Finland*.



Restaurangkupongen får du i vår app på ankomstdagen. Om du bor på ett hotell som inte finns i appen får du i stället en fysisk restaurangkupong.



* Gäller inte på Clarion Collection®, där kvällsmat ingår i rumspriset. Förmånen gäller inte heller på Comfort Hotel®.






 
Nordpilen skrev:Så du menar att värdecheck endast gäller på Clarion och att Quality utöver Comfort är undantaget? Det gör förmånen betydligt mindre värdefull.Klicka för att utvidga...
Comfort hotellen har ”alltid” varit undantagna. Där ska inte ges någon voucher.

Är prisskillnaden liten mellan Quality och Comfort har vouchern fällt avgörandet för min del vid en handfull tillfällen.
 
Sir Lemon skrev:FrFriends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!Klicka för att utvidga...
Aha, de måste ha gått ut med något direktiv.

I april kunde jag använda kupong mot mat-notan på the mill.



Jag har inte ens reflekterat över att quality inte har förmånen. Och märkligt att de delar ut kupong när den inte gäller. Såg att senaste versionen av appen hade förändrat kupongerna, men det skulle handla om att kupongen skulle synas redan innan check in.
 
Nää, något är fel... Precis som tidigare krävs mat, medan på quality som har Petite X och tillåter ett urval mat/dryck.

Visst kan urval variera men ett quality kan inte neka kupongen för mat

Från T&C





"kan lösas in mot mat eller dryck i hotellrestaurangen (ej sprit eller tobak). För att nyttja kupongen för alkohol krävs samtidigt köp av mat. På Quality Hotel™ kan kupongen också användas till ett urval av mat och dryck från Petite X."
 
Jag kovänder om principen jag hävdade, my bad. Läste comfort istf quality. Kvarstår gör dock att jag blev mästrad på The Mill, med angivet skäl, att jag inte hade rätt till några förmåner som medlem. Så någon form av ovisshet råder iaf i praktiken.
 
Bokade för ett par veckor sedan ett Superior King-rum på Malmö Live med förhoppningen att som Platinum få den garanterade uppgraderingen till nästa rumskategori som enligt hemsidan ska vara ett Deluxe-rum (vilket också fanns ledigt vid bokningen). När jag sedan kollade i appen efter ett par dagar blev jag glad då jag såg att det verkade ha fungerat då det nu stod Deluxe-rum på bokningen istället för Superior.



Nu när det snart är dags för vistelsen tittade jag i appen igen och till min besvikelse står det nu åter Superior på bokningen. Är det vanligt förekommande att man kan bli nedgraderad till sin ursprungsbokning igen efter att först ha blivit uppgraderad? Jag brukar kolla i appen efter bokning för att se att uppgradering sker, men det verkar visst som man behöver bevaka detta kontinuerligt även om man först blivit uppgraderad. Och nu finns inte heller några lediga Deluxe-rum att boka längre.
 
Nej du skall inte bli nedgraderad efter uppgradering, någon har gjort en fuling och troligen hoppats att du inte skulle märka det. Ring till hotellet och fråga vad som skett, om de inte löser det så be om att bli uppringd av en supervisor. Troligen så inser de att de gjort bort sig. Om de inte fixar rummet så fråga hur de de kan tänka sig att kompensera dig.
 
Mejlade Premium-kundtjänsten om en bokning som inte uppgraderats, men jag har inte fått svar på en vecka. Semesterstängt? //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png
 
jonten skrev:Nej du skall inte bli nedgraderad efter uppgradering, någon har gjort en fuling och troligen hoppats att du inte skulle märka det. Ring till hotellet och fråga vad som skett, om de inte löser det så be om att bli uppringd av en supervisor. Troligen så inser de att de gjort bort sig. Om de inte fixar rummet så fråga hur de de kan tänka sig att kompensera dig.Klicka för att utvidga...
Hotellet erkände att "något blivit fel". Tyvärr kunde de inte lösa Deluxe-rum under hela vistelsen, bara för sista natten. Fick en flaska cava samt ett fruktfat på rummet som kompensation.
 
Back
Top