Impendill skrev:Har de olika kundtjänster ?Klicka för att utvidga...
SAS har en MC en annan. Det är inte samma.
Impendill skrev:Har de olika kundtjänster ?Klicka för att utvidga...
Johnnn skrev:SAS har en MC en annan. Det är inte samma.Klicka för att utvidga...
Det är bara Award, annars skulle det vara på tok för braMr Planning skrev:Hur många biljetter kan man boka om det gäller medpassagerare, är det obegränsat där med?Kan man boka för både poäng och kontant?Och tjänar man poäng?Klicka för att utvidga...
pqvst skrev:Kan någon förklara hur man faktiskt använder "Fly Premium". Påsaseurobonusmastercard.sestår det:Logga in på sas.seBörja bokningen med att välja poäng – fortsätt som vanligt.På sidan, där du väljer flyg, finns överst en länk till aktuella erbjudanden.Klicka, välj Fly Premium och önskat flyg.Din Fly Premium rabatt dras av automatiskt. Fortsätt boka som vanligt.Jag ser ingen länk till "aktuella erbjudanden". Jag har testat flera olika flygresor inom Europa (jag har 62k poäng tjänade senaste 12 månaderna). Kan någon visa en screenshot?PS: Ansökte att uppgradera mitt kort till premium igår. Blev beviljat direkt.Klicka för att utvidga...
Nej, en resa som ger 10k baspoäng blir då 10k tillgängliga poäng. Om du får in 10k extrapoäng från ett amex så ger det också 10 tillgängliga poäng.intuition skrev:En kanske dum fråga, men jag är ganska ovan vid EB regler och termer.Poängen som ligger till grund för Fly premium nivån är alltså baspoäng + extrapoäng?Dvs en guld medlem som reser en (fiktiv) resa med SK som ger 10 000 poäng räknas in som(10 000 + 10 000) x1,25 (guld tier bonus) dvs 25 000?Klicka för att utvidga...
intuition skrev:OK. Fick för mig att extra poängen motsvarade award points i andra program, men jag förstår då. Även baspoängen kan alltså användas för awards och liknande.Men räknas inte gulds nivåbonus in i flypremium nivån? Dvs en 10k resa ger 12,5k för en guld medlem men bara 10k för en basic?Klicka för att utvidga...
Jag kan heller inte få upp rabatten. På mitt "gamla" MC har jag några intjänade poäng denna månad, men det står även att det inte går att hämta info (igår hade jag 0p denna månad). På mitt Premiumkort så står det 0p denna månad och samma text om att det inte går att hämta info..Impendill skrev:Ni som kan boka med rabatten: står det något när ni loggar in i appen och trycker på "poäng"?Hos mig står det att det inte går att hämta infoKlicka för att utvidga...
kexxcream skrev:Efter 30 min i luren med SAS (inte MC) kundtjänst så funkar även FlyPremium i Plus/Business för min del. De kunde tydligen se i deras system vilken nivå jag hade och justerade detta efter att ha räknat ihop mina poäng. Tydligen, som många kan se, så har de problem med poängräkning och i mitt fall löste det sig efter att de manuellt kollade antal poäng jag har tjänat in och sedan fixade till min nivå.Klicka för att utvidga...
Jag har varken fått kortet eller aktiverat det än men det går bra att boka.Impendill skrev:Har du hunnit få ditt kort och aktivera det?Eller funkade det ändå att boka med fly premium ?Klicka för att utvidga...
RonnieK skrev:Jag har varken fått kortet eller aktiverat det än men det går bra att boka.Klicka för att utvidga...
Har du provat att boka på hemsidan på en vanlig desktop? Vad är det som inte fungerar?Impendill skrev:Det är enligt mastercard en omöjlighet.Trött jag blir. De lyssnar liksom inte på mig.Klicka för att utvidga...
RonnieK skrev:Har du provat att boka på hemsidan på en vanlig desktop? Vad är det som inte fungerar?Det går inte att se sin nivå någonstans så vitt jag vet men det verkar fungera åtminstone för mig då jag kan boka business med rabatten.Klicka för att utvidga...
Har du haft MC sedan tidigare? Har du fått poäng från MC denna månad (den 2 juni)?Impendill skrev:Har provat alla varianter.Får inte upp rutan med kampanjer. Bara Amex 2-4-1 som synsKlicka för att utvidga...
RonnieK skrev:Har du haft MC sedan tidigare? Har du fått poäng från MC denna månad (den 2 juni)?Klicka för att utvidga...
Impendill skrev:Har provat alla varianter.Får inte upp rutan med kampanjer. Bara Amex 2-4-1 som synsKlicka för att utvidga...