Intressant. Min sparar inte...MartinH skrev:Samma här. Men det sparas ändå när man klickar sig ut.Klicka för att utvidga...
Intressant. Min sparar inte...MartinH skrev:Samma här. Men det sparas ändå när man klickar sig ut.Klicka för att utvidga...
Definitionsmässigt tror jag svaret är nej. Dina poäng får ju mer eller mindre ett fast värde i dollar och kan användas på alla rum för det värdet. Så de som är billiga på poäng är de som är villiga på cash. Alla sweet spots där man tidigare hade fast pris på poäng även när kostnaden i cash var enorm är borta, och det är hela poängen med ändringen.gdaily skrev:Finns det ens några poängbilliga hotell kvar? Har visst strax under 29k poäng, känns som att dessa bäst konverteras till lämpligt flygbolag?Klicka för att utvidga...
Tack för svar! Nej, om jag ska åka till USA så blir det med största sannolikhet Las Vegas, och då hamnar jag inte på ett Radissonhotell.mha321 skrev:Definitionsmässigt tror jag svaret är nej. Dina poäng får ju mer eller mindre ett fast värde i dollar och kan användas på alla rum för det värdet. Så de som är billiga på poäng är de som är villiga på cash. Alla sweet spots där man tidigare hade fast pris på poäng även när kostnaden i cash var enorm är borta, och det är hela poängen med ändringen.Ett annat alternativ är att chans app att konvertera dem till amerikanska Radisson, om du hinner använda dem där innan de eventuellt konverteras till Choice med dålig ratio.Klicka för att utvidga...
Få maksimal uttelling for kjøpet! Få opptil 40 % flere bonuspoeng når du kjøper poeng fra 19. september til 2. oktober. Sett i gang og bli belønnet!Klicka för att utvidga...
Nu har de tagit bort hur många poäng man tjänar, hur mycket matrabatt man får samt formerna för rumsuppgradering...ekf skrev:Lägger upp skärmdumpar på de publicerade förmånerna just nu. Som referens för framtiden om/när ändringar sker längre fram.Klicka för att utvidga...
Poäng/dollar står ju längst upp?ekf skrev:Nu har de tagit bort hur många poäng man tjänar, hur mycket matrabatt man får samt formerna för rumsuppgradering...Klicka för att utvidga...
Ah, my bad. Det stod där nere förut.. Men det jag reagerade på var uppgraderingarna.Sir Lemon skrev:Poäng/dollar står ju längst upp?Klicka för att utvidga...
erc skrev:Nu har jag spenderat merparten av mina poäng. Förde över allt till Radisson Americas och använde dessa för att finansiera sju stycken 15000-poängsboenden under en roadtrip. Även om alla dessa hotell är lågprishotell gör dollarkursen att det ändå betyder omkring SEK1500-SEK2000/natt. Så 105000 poäng gav ett pengavärde på ca USD965. Så - extraförenklat trollade jag och omvandlade mina 100000 radissonpoäng till SEK10000. Bättre kunde jag inte göra.Klicka för att utvidga...
Tack! Utmärkt sammanställning som bara adderar till min ilska över Radissons ”enhancement”.jonten skrev:Om ni orkar läsa så finns en bra sammanställning här, lite mer folk som är kritiskahttps://www.headforpoints.com/2022/10/18/radisson-rewards-devaluation-2/Klicka för att utvidga...
Jag har varit med där sedan uppdelningen och matchat statusen. Det är lite pyssel men de flesta tror jag har lyckats.M.K skrev:@erctack för tipset, inte direkt insatt i Radisson Americas sedan spliten. Måste man gå med där innan eller hur gjorde du? Känns som bättre potentiellt värde detta än EB växling innan medlemsskapet avvecklas.Nya Radisson Red vid MIA kostar t ex 60k, alltså motsvarande ~8600eb om detta döende programs poäng istället växlas.Klicka för att utvidga...