Jag bokade ARN-LIS med TAP via SAS nu som EBD. Gjorde jag bort mig eller kan jag lägga in mitt Senator-nr hos TAP och få perks den vägen?airac skrev:Varken poäng eller perks om Tap utför.Klicka för att utvidga...
Jag bokade ARN-LIS med TAP via SAS nu som EBD. Gjorde jag bort mig eller kan jag lägga in mitt Senator-nr hos TAP och få perks den vägen?airac skrev:Varken poäng eller perks om Tap utför.Klicka för att utvidga...
Nä,Maxxan skrev:Jag bokade ARN-LIS med TAP via SAS nu som EBD. Gjorde jag bort mig eller kan jag lägga in mitt Senator-nr hos TAP och få perks den vägen?Klicka för att utvidga...
Däremot ger Miles & More Senator såklart star alliance guld förmåner. Det var inte klart i frågan att du hade det också.henke12 skrev:Nä,EBD ger inget när du flyger TAPKlicka för att utvidga...
Verkar inte som att jag kan lägga in M&M ens i TAP-appen, vet inte om det är codeshare som spökar. Dock saknar TAP en lounge på Arlanda för *G så frågan är om det spelar någon större roll. Ska testa kundtjänst åtminstone.airac skrev:Däremot ger Miles & More Senator såklart star alliance guld förmåner. Det var inte klart i frågan att du hade det också.Klicka för att utvidga...
Om inte annat borde det gå att lägga in det i samband med incheckning. Det har funkat på alla mina partneflyg, där det inte gått att ändra i förväg varken via appar eller kuindtjänst. Däremot har det inte varit TAP och det har inte varit codeshare, men inom Star Alliance är det ju utförande bolag som räknas så det borde inte vara något problem. Men problemen med att lägga in i förväg finns absolut på icke-codeshare också, utan att ställa till det i slutänden.Maxxan skrev:Verkar inte som att jag kan lägga in M&M ens i TAP-appen, vet inte om det är codeshare som spökar. Dock saknar TAP en lounge på Arlanda för *G så frågan är om det spelar någon större roll. Ska testa kundtjänst åtminstone.Klicka för att utvidga...
Stort tack! Då låter jag bokningen ligga kvar så frågar jag i incheckningen istället.mha321 skrev:Om inte annat borde det gå att lägga in det i samband med incheckning. Det har funkat på alla mina partneflyg, där det inte gått att ändra i förväg varken via appar eller kuindtjänst. Däremot har det inte varit TAP och det har inte varit codeshare, men inom Star Alliance är det ju utförande bolag som räknas så det borde inte vara något problem. Men problemen med att lägga in i förväg finns absolut på icke-codeshare också, utan att ställa till det i slutänden.Klicka för att utvidga...
Från och med onsdag så ändras detta - ”ny” partner för EBhenke12 skrev:Nä,EBD ger inget när du flyger TAPKlicka för att utvidga...
Intressant, undrar varför? Är det någon som sett något om en ny codeshare-överenskommelse mellan SAS och TAP? (Det kan väl knappast vara för att AF-KLM är spekulant på att köpa TAP, för de är inte ensam spekulant och försäljningen verkar regelbundet skjutas upp.)Lynx skrev:Från och med onsdag så ändras detta - ”ny” partner för EBSASwww.flysas.comKlicka för att utvidga...
Tomas E skrev:Intressant, undrar varför? Är det någon som sett något om en ny codeshare-överenskommelse mellan SAS och TAP? (Det kan väl knappast vara för att AF-KLM är spekulant på att köpa TAP, för de är inte ensam spekulant och försäljningen verkar regelbundet skjutas upp.)Inte ett så "djupt" partnersamarbete eftersom det enbart är bonuspoäng som tjänas in (även om antalet poäng ser rätt bra ut) och inget nämnt om några statusförmåner.TAPs eget bonusprogram har istället info om att SAS upphörde att vara en partner när de lämnade Star Alliance 1 sep 2024, d.v.s. inga nyheter om partnerskap har dykt upp där:TAP Miles&Go partners | TAP Air PortugalMeet the partners of the TAP Miles&Go Programme and enjoy countless benefits, both in the air and on the ground. More than 150 entities and brands around the world are waiting for you.www.flytap.comKlicka för att utvidga...
Nej, det har bara med SAS nya blivande moderbolags intressen i TAP.imartin skrev:Kanske mest ett sätt att ge iaf någonting till irriterade resenärer som bokar med SAS till Portugal, för att sedan upptäcka att de flyger med ett bolag utanför Sky Team?Personligt är jag starkt emot alla codeshare-avtal där SAS säljer biljetter med ett bolag utanför alliansen (med undantag för anslutningsflyg där det korta benet utförs av detta bolag) - om SAS och bolaget inte ingår ett separat partnerskap för att ge statusförmåner till passagerare (som i fallet Singapore Airlines). Så detta kanske kan ses som ett tecken på att SAS har fått många klagomål från resenärer, och nu vill se om klagomålen minskar om man ger bonuspoäng?Klicka för att utvidga...
X och I är väl awards.Cristoffer Cedergren skrev:"The following booking classes are not eligible for EuroBonus points on TAP Air Portugal flights: R, N, F, X, I"Någon som vet om TAPs "Discount" är någon av dessa?Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:I mitt tycke har möjligheterna till anslutningsflyg i (exempelvis) USA snarare blivit sämre efter codeshare med Delta införts eftersom hemsidan nu bara kan hantera de fåtal flyg som har SK-nummer. Enda fördelen jag ser är att det borde gå att boka lite mer destinationer på sas.se - men det är ju mest ett resultat av flygbolagens dåliga hemsidor när det kommer till flyg utanför det egna bolaget.Klicka för att utvidga...
Det är väl precis det som är grejen. Att man kan boka fler destinationer utan att behöva gå via en OTA eller köpa separata biljetter. Men i slutändan handlar allt om vilka Fares som publiceras och som dyker upp i sökningar på hemsidan. Code share handlar väl mest om att chanserna ökar för att dessa dyker upp.AABack2ARN skrev:Kan någon igen förklara för mig VARFÖR ni blir så exalterade över nya codeshares för SAS?Enda fördelen jag ser är att det borde gå att boka lite mer destinationer på sas.seKlicka för att utvidga...
Fredah skrev:Det är väl precis det som är grejen. Att man kan boka fler destinationer utan att behöva gå via en OTA eller köpa separata biljetter. Men i slutändan handlar allt om vilka Fares som publiceras och som dyker upp i sökningar på hemsidan. Code share handlar väl mest om att chanserna ökar för att dessa dyker upp.Klicka för att utvidga...