Tja, jag hade inte heller lagt märke till det! Och det stod väl i nyhetsblänken att det skulle informeras separat om det....Fredrik Andersson skrev:Jaha....det var ju pinsamt.....Klicka för att utvidga...
Tja, jag hade inte heller lagt märke till det! Och det stod väl i nyhetsblänken att det skulle informeras separat om det....Fredrik Andersson skrev:Jaha....det var ju pinsamt.....Klicka för att utvidga...
Det nya Platinum nummret på mitt kort är ett Holländskt sådant.Christian Bolander skrev:Det nya Platinum nummret finns på baksidan av kortet.Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Jag har ett svenskt 08-nummer på baksidan av mitt Platinumkort. Vad jag förstod skulle numren vara lokala.Klicka för att utvidga...
Det där felet har varit i flera år. Jag felrapporterade till dem för minst 2 år sen. Både i telefon, mail och via FB. Det verkar bara ske på inrikes USA-resor vad jag sett.jumbooze skrev:Hej Tina,Jag har problem med att boka en award med mina Flying blue, den räknar fel eller visar fel.Här visas 12.500 milesVisa bifogad bild 38466Här väljer jag classic för 12.500Visa bifogad bild 38467Här säger den helt plötsligt 25.000 milesVisa bifogad bild 38468Klicka för att utvidga...
Har du lyckats få dem prisa rätt via telefon?johhenrik skrev:Det där felet har varit i flera år. Jag felrapporterade till dem för minst 2 år sen. Både i telefon, mail och via FB. Det verkar bara ske på inrikes USA-resor vad jag sett.Klicka för att utvidga...
johhenrik skrev:Det där felet har varit i flera år. Jag felrapporterade till dem för minst 2 år sen. Både i telefon, mail och via FB. Det verkar bara ske på inrikes USA-resor vad jag sett.Klicka för att utvidga...
Det är klart att jag förstår att avsikten inte är att diskriminera - och att jag självklart kan välja 18-59 kategorin för att hitta det jag söker.agehall skrev:Jag skulle säga att du övertolkar websiten. Problemet är snarare att åldersvalet man gör är något som missleder besökaren än att AirFrance diskriminerar någon. Jag är helt övertygad om att syftet med åldersvalet är för att visa biljetter med speciell prissättning som skiljer sig från de "vanliga". Dvs du kan utan reprisalier lista välja 18-59 som din ålder och boka en sådan biljett om det råkar vara mer fördelaktigt.Detta kunde givetvis framgå tydligare eller hanteras bättre rent IT-mässigt, men det görs inte nu. Detta kan man tycka är dåligt, men att ta till begreppet "åldersdiskriminering" är ganska grovt. Vi har haft liknande diskussioner om SAS ungdomsbiljetter nyligen, som inte alltid är billigare/bättre än vanliga biljetter. IT-systemen är helt enkelt inte så bra som vi vill att de ska vara, men bolagen har nog egentligen inga onda avsikter med detta. Snarare har man försökt göra något bra (ge rabatt) till vissa åldersgrupper. Jag misstänker att den enkla lösningen är att dra in dessa och låta alla få samma pris, snarare än att anpassa alla IT-system.Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Det som ändå tangerar diskriminering är jutanken att pensionärer vill ha billigare biljetter, och följaktligen därför erbjuds enbart mini-kategorin.Klicka för att utvidga...