Tonton skrev:Min killgissning, och vad jag har läst om det, är att biljetter kvittas mellan varandra till viss del. Men det är ju såklart inte helt balanserat - och där utöver så är det säkerligen en ersättningstabell som används. Men detta är som sagt en affärshemlighet mellan bolagen, så oavsett om någon på forumet har koll på det så får de inte skriva om det.Det skiljer sig dessutom högst troligen åt mellan bolagen, där enskilda bolag kan skaffa bilaterala avtal mellan varandra. Ett (troligt) exempel på detta är att Eurobonus i allmänhet har haft bättre tillgång till Singapore Business än vad andra program har haft.Sedan har
@SimonXYZen poäng där kring avbokningarna. Dessa biljetter är ju, iaf för Eurobonus, väldigt flexibla. Detta kan såklart orsak problem för flygbolagen om det är mycket om- och avbokningar. Samtidigt vet vi dock inte om det finns någon annan intern gräns mellan bolagen för när sista ändringen får ske utan någon sorts "penalty fee". Men om jag får killgissa vidare så är det det nog fortfarande så att den lilla peng flygbolagen får in en för en awardperson inte ersätter en fullprisbetalande person.Klicka för att utvidga...