Senaste nytt

Inställt flyg KLM pga. snöoväder på Schiphol - Vad göra?

Skippa FRA helt och föreslå KLM att boka om er via CDG istället? Både Vietnam Airlines och AirFrance flyger till SGN därifrån , VN morn 4/1.

VN har även en avgång från Munchen imorn, om det funkar bättre.

Det låter lovande, tack för info! MUC-SGN finns stolar kvar på!

Upptaget hos KLM och Whatsapp är det ingen respons på.

Pratade med SAS just nu och lärde mig något nytt: Så fort jag fått något typ av besked från KLM (som är skyldiga att svara), då kan SAS kliva in och hjälpa till. SAS är bakbundna tills dess att KLM gett besked, men agenten på SAS lät rätt komfortabel med att det går att pussla ihop en väg till SGN.

Fortsätter att kolla nu. Verkar svårt att ta sig till MUC i tid imorgon.. Det som gör mig orolig är att anslutningsflygen är slut. Det går inte att ta sig från ARN till vare sig CPH, FRA, MUC eller CDG så att man landar i tid såvitt jag kan se?

Finns ARN-DOH-SGN med Quatar imorgon, men det är såklart inget man vågar hoppas på... Alternativt CPH-SIN-SGN med SQ. Finns även ARN-IST-SGN med Turkish. Finns även ARN-BKK-SGN också med TG.

Last edited:
ARN-HND-SGN då med ANA? Avgår 09.35 imorn. Försök undvika Europa så mycket ni kan. Det är även vissa problem med underbemanning av Eurocontrol, som gör att många flyg är sena.

ARN-HND-SGN då med ANA? Avgår 09.35 imorn. Försök undvika Europa så mycket ni kan. Det är även vissa problem med underbemanning av Eurocontrol, som gör att många flyg är sena.

Tack, låter bra! Finns dock inget med Skyteam partners, men det kanske inte har någon betydelse..?

Fortsatt knäpptyst från KLM. Innan de hör av sig är SAS låsta och kan inte göra något. Taxin avgår 04:00.. Vad händer om inte KLM återkommer?

Tack, låter bra! Finns dock inget med Skyteam partners, men det kanske inte har någon betydelse..?

Fortsatt knäpptyst från KLM. Innan de hör av sig är SAS låsta och kan inte göra något. Taxin avgår 04:00.. Vad händer om inte KLM återkommer?
Håll koll på telefonen under natten
Om inte KLM återkommer skulle jag åka till ARN det kan finnas en bokning som endast personalen på ARN ser, men ni kommer inte vara ensam om eventuella problem.
Lycka till och trevlig resa

Update! Kudos till KLM som har bokat om oss till ett mycket bra alternativ, detta kom automatiskt då det var omöjligt att komma fram på telefon:

ARN-BKK imorgon kl.13 - TG Business A350 (J)
5h stopp
BKK-SGN VN Business A321

Detta är i min mening en bättre lösning än den vi hade från början! :D Dessutom blir det Pontus istället nu för T2 plus att man slipper gå upp klockan 03.

Slutet gott allting gott! Nu måste jag bara lösa hur man byter platser i Thai då vi inte sitter bredvid varandra, men de fixar de nog vid checkin i värsta fall. Har inte fått detta biljetterat än, men det kanske man inte behöver vara så orolig över?

Så glad och tacksam för detta! Thai business är dessutom en av frugans favoriter :)

Toppen