Jettime lägger ner ATR72 flygningarna

bossefin

New member
Enligt uppgift på SvD så avvecklar Jettime ATR72 och följden skulle bli att de linjer som de servar med dessa läggs ned. (Lyckades inte få till länk då jag läste det via deras app).

Hmm har rätt mkt bokat innan jul med atr72 från Linköping...

Kan bli intressant att se vart jag kommer ombokas....

Rebel skrev:Den där specialare till Boston, är det ngn som har åkt den??Hur är den??Klicka för att utvidga...

oermen skrev:Det er ikke JettimeKlicka för att utvidga...

Rebel skrev:Och??Kunde vara kul att höra om ngt annorlundaKlicka för att utvidga...
Det är väldigt Off topic för denna tråd. Finns en hel del om att resa sas till Boston, tex en reserapport som heter något i stil med "flygande bränsletanken".

Jag hoppas personalen inom Jettime klarar sig bra. Samtidigt hoppas jag att det blir jet plan i framtiden.

jlarsson skrev:sköts inte en hel del av flygningarna mellan Göteborg och Köpenhamn av Jettime och deras ATR?Klicka för att utvidga...
Ja flera avgångar varje dag! Det är dessa jag hoppas slippa till förmån för Jet plan.

palmen skrev:Det är väldigt Off topic för denna tråd. Finns en hel del om att resa sas till Boston, tex en reserapport som heter något i stil med "flygande bränsletanken".Klicka för att utvidga...

Man måste kunna ställa en fråga utan att OT polisen flyger in och hytter med näven.

Eftersom den kom upp i artikeln så är det naturligt att fråga dom som har läst den. Och inte hela forumet.

Personligen tycker jag att de gammlingar som varit med länge jagar OT mera än att hjälpa till.

Men det är nog OT oxå. Dock skulle det vara kul och höra varför OT är lika farligt som Ciggaretter???

Viking75 skrev:Ja flera avgångar varje dag! Det är dessa jag hoppas slippa till förmån för Jet plan.Klicka för att utvidga...
Vi får hoppas att de lyckas ersätta de befintliga avgångarna med motsvarande bara då, så att de inte tar flera ATR-avgångar och bakar ihop till en med exvis A321...

Här hittar ni Jettimes officiella förklaring: http://www.jet-time.dk/wp-content/u...release_Jet-Time-returns-to-core-business.pdf

Dom har inte pallat med ATR-trafiken. Vilket måste beror på ett för Jettimes del ofördelaktigt avtal med SAS. Gissar att Wet lease-avtalet löper ut/skulle oförhandlas under nästa år och man väljer då att dra sig ur för att inte kursa.

Helt ok så långt. Ett bolag försöker rädda sig själva.

Det märkliga är hur SAS hanterar det hela. Som vanligt väldigt ogenomtänkt agerande. Hittar ingen officiell info från SAS heller

Back