Canadien skrev:Ska inte de bytas ut?Klicka för att utvidga...
Skojade bara. Vill bara nämna riskerna med fullpackat med lithiumbatterier i lastutrymmet. Inget jag gillar.
Canadien skrev:Ska inte de bytas ut?Klicka för att utvidga...
kaktusen skrev:Det är bara en tidsfråga innan ett plan exploderar. När det händer ska vi dock komma ihåg att oavsett om några plan störtar och många människor tragiskt dör så är flygsäkerheten fortfarande ofattbart bra och risken irrelevant om man jämför med saker vi gör dagligen i vår vardag.Klicka för att utvidga...
Lite OT: Inte alls. Det finns ingenting säkrare än att flyga. Om du tycker flyga är osäkert sätt dig då aldrig i en bil. Eller motorcykel, mountainbike, snöskoter, etc. I stort sett allt man gör är mer osäkert än att flyga och vi har massvis med statistik för att visa detta. Under 2016 dog det 325 personer totalt i flygolyckor i hela världen. Det är ungefär lika många som dör i trafiken i lilla Sverige under ett år.Alf skrev:Hur tänker du nu? Om lika många människor omkommer pga av detta som vid 9/11 är inte flygsäkerheten ofattbart bra. Den är katastrofalt dålig.Klicka för att utvidga...
sammyj skrev:Som några kommenterar tidigare så är jag också lite skeptisk till hur många kg litium-jon batterier det kommer ligga i bagaget när alla skall checka in det istället. Det räcker med att det blir en liten brand eller fel i någon av alla dessa apparater som skall checkas in så brinner det friskt och spridningen kan bli enormKlicka för att utvidga...
Alf skrev:Jag har rest i stort sett den mesta delen av mitt yrkesverksamma liv och aldrig råkat ut för någon stöld ur något incheckat bagage trots att det både funnits elektronik och sprit i väskan. Däremot en del demolerade väskor, men inget stulet.Klicka för att utvidga...
Tråkigt men det var väl iofs ingen överraskning att det hände på dessa platser. Inte direkt städer i världsklass......;-)Kricka skrev:Jag kanske har haft otur men min resväska har det plockats saker ur vid tre tillfällen/platserunder årens lopp (Moskva, Budapest och Caracas). Det har inte handlat om några dyrbar-heter då jag aldrig skulle få för mig att lägga en dator/padda/telefon i resväskan..Klicka för att utvidga...
Skulle nog vilja påstå att det sker lite överallt i världen.kaktusen skrev:Tråkigt men det var väl iofs ingen överraskning att det hände på dessa platser. Inte direkt städer i världsklass......;-)Klicka för att utvidga...
kaktusen skrev:Tråkigt men det var väl iofs ingen överraskning att det hände på dessa platser. Inte direkt städer i världsklass......;-)Klicka för att utvidga...
Turkish Airlines will distribute laptops on flightsAxar.az skrev:Turkish Airlines will distribute laptops on flights2017.05.06 / 19:38Turkish Airlines passengers traveling to the United States in Business Class, are from Saturday free use of laptops that are issued by the cabin crew. The Turkish airline was reacting to the American laptop ban in force since March.Klicka för att utvidga...