Martin Björnström skrev:Ingen fanns på plats när vi returnerade bilen, lämnade nycklarna genom nyckelinkast. Hyrd på Sixt Östermalm (Linnégatan).Jag ringde då upp dom direkt - hade nämligen inte fått något mail tidigare. Det visade sig att deras mail "fastnat" och inte skickats. Bilen returnerades 25:e Juli.Jag ifrågasatte skadorna som enligt min mening var ytterst små. Lackskadan fixar man med lackpenna och fälgen har så liten skada att det känns galet att lämna in den för reparation.Har jag någon försäkring som täcker detta inkluderat i mitt SAS American Express Gold?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag säger bara bullshit.Fälgskadan kan mycket väl ha funnits innan. Eller tillochmed hänt under natten om någon ligist varit på bilen.Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Martin, vill inte strö mera salt i såret här, vill bara förstå om man kan undvika hamna i liknande sits själv (mer medveten).Valde du någon försäkring när du bokade bilen?Vilka alternativ på försäkringar fanns det?Själv så har jag gått över till att välja försäkring men utan självriskeliminering då jag löst ERV årsförsäkring för att täcka den.Lycka till i ärendet!Klicka för att utvidga...
Martin Björnström skrev:Jag har dock bestridit beloppet och dom kommer kontakta SIXT angående ärendet. Tyvärr är det hyrbilsfirman som har företräde här - kan dom bevisa skadan och visa ett påskrivet hyrbilskontrakt så är det inget jag kan göra.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Stopp nu - hur har de bevisat att det är Du som orsakat skadan? Ditt ansvar upphör när Du lämnat tillbaka bilen/nycklarna. Det är hyrbilsfimans problem om skador uppstår därefter.Klicka för att utvidga...
Martin Björnström skrev:Jag tror inte dom försöker luras, det kan mycket väl vara jag som orsakat dom där grejerna även om inte ens jag vet om det verkligen är så. Det jag reagerade över är kostnaden och valet att fixa minsta detalj hos lackfirma/fälgfirma. Det låter inte rimligt.Klicka för att utvidga...