Homer skrev:Jag noterar en enhancement - espressobryggaren ersätts tydligen med små presskannor...Klicka för att utvidga...
Lauda 777 skrev:Visst ser Espressomaskinen ut att vara borta från Businessbaren?Edit: Flyttad in i galley vad det verkar...Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:2-4-3 kunde ju varit ett alternativ, kanske hade passat fler. Finns ju små plan som har 1-2 så viktbalansen borde gå att ordna.Klicka för att utvidga...
lucasd skrev:Espressomaskinen syns ovanför pressokannan på bilden. Där ser man en vit kopp sticka fram.Tror nog inte att vi ser pressokannorna i produktionen sen.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Ser inte ut som en espressomaskin, det kanske bara är varmt vatten som fylls på där.Antingen direkt i kopp eller från pipen i kanna.Flemming Lundberg Poulsen/Final Call skrev (fast det kan ju var hans eget antagande):Der vil blive serveret kaffe i små stempelkander, som man kan tage med til sin plads.Klicka för att utvidga...
Bra sammanställning, med andar ord "bara" Lufthansa och China Airlines som gör det "bättre" än SAS när det kommer till konfiguration av ekonomi/premium ekonomi.axo skrev:Gällande 3-3-3 så ska vi vara tacksamma att SAS valde A350 och inte B787. A350 är från början byggd för att (relativt) rymligt hantera 3-3-3, medan B787 är byggd för en lite för generös 2-4-2 konfiguration -> alltså blev det 3-3-3 för de flesta flygbolagen.En annan jämförelse är att jämföra SAS med andra bolags konfigurationer på deras A350:E PESAS 3-3-3 2-4-2Aeroflot 3-3-3 2-4-2Air China 3-3-3 2-4-2Air France 3-3-3 2-4-2Asiana 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)Cathay Pacific 3-3-3 2-4-2British Airways 3-3-3 2-4-2China Airlines 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)Delta 3-3-3 2-4-2Finnair 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)Lufthansa 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)Malaysia 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)Singapore 3-3-3 2-4-2Virgin Atlantic 3-3-3 2-4-2Normen är 3-3-3 och 2-4-2, och det är inte konstigt, med tanke på A350s (bekväma) bredd.Klicka för att utvidga...
axo skrev:Gällande 3-3-3 så ska vi vara tacksamma att SAS valde A350 och inte B787. A350 är från början byggd för att (relativt) rymligt hantera 3-3-3, medan B787 är byggd för en lite för generös 2-4-2 konfiguration -> alltså blev det 3-3-3 för de flesta flygbolagen.En annan jämförelse är att jämföra SAS med andra bolags konfigurationer på deras A350:E PESAS 3-3-3 2-4-2Aeroflot 3-3-3 2-4-2Air China 3-3-3 2-4-2Air France 3-3-3 2-4-2Asiana 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)Cathay Pacific 3-3-3 2-4-2British Airways 3-3-3 2-4-2China Airlines 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)Delta 3-3-3 2-4-2Finnair 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)Lufthansa 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)Malaysia 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)Singapore 3-3-3 2-4-2Virgin Atlantic 3-3-3 2-4-2Normen är 3-3-3 och 2-4-2, och det är inte konstigt, med tanke på A350s (bekväma) bredd.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Bra sammanställning, med andar ord "bara" Lufthansa och China Airlines som gör det "bättre" än SAS när det kommer till konfiguration av ekonomi/premium ekonomi.Ändå så är folk missnöjda med SAS, känns ibland som att det inte spelar någon roll vad de gör, folk kommer vara missnöjda oavsett vad.Klicka för att utvidga...
Ja, men det har inget att göra med A350 i sig, det är tyvärr åt det hållet som utvecklingen av plus har gått på longhaul. Att det skulle vara två olika koncept på plus/ekonomi baserat på vilket typ av plan det är skulle bara göra det än mer förvirrat kan jag tycka.Kimmen00 skrev:Man kan ju undra om de andra bolagen kör självservering/"beställ allt på en gång" i PE... Jag är mer missnöjd med hur SAS väljer att framhålla Plus mot vad det defacto har blivit devalverat till, det som är bra med Plus är poängintjäningen!SAS i C är en sak, ofta mkt bra. SAS Plus = mediokert..Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Ja, men det har inget att göra med A350 i sig, det är tyvärr åt det hållet som utvecklingen av plus har gått på longhaul. Att det skulle vara två olika koncept på plus/ekonomi baserat på vilket typ av plan det är skulle bara göra det än mer förvirrat kan jag tycka.Klicka för att utvidga...
Nja, det beror nog på vart man ska. Till Atlanta, Detroit, Dallas, Montreal, Toronto, Vancouver, mfl ställen dit LH flyger direkt från FRA/MUC så föredrar iallafall jag att slippa åka inrikes i US/CA några timmar efter man landat vilket det blir ifall man väljer SAS över atlanten.FilipJ skrev:Pratar vi om efterfrågan kommer nog SAS affärsklass vara mer efterfrågad, särskilt av skandinaver, än lufthansas affärsklass.Klicka för att utvidga...
Såg ju riktigt modernt och stilrent plus att dom verkar ha valt att inte köpa till dom extra hatthyllorna i mitten.Tongen2 skrev:Det där var ju riktigt snygga!Klicka för att utvidga...
Tveksamt. Allt beror på om du ändå måste ha ett byte eller på kostnad.FilipJ skrev:Pratar vi om efterfrågan kommer nog SAS affärsklass vara mer efterfrågad, särskilt av skandinaver, än lufthansas affärsklass.Klicka för att utvidga...
Jämfört med standarden är det säkert ok, men jag jämför med existerande plan så ser det ut att både Go och Plus blir sämre.Rickard_O skrev:Hur är det sämre?Standarden för A350 är väl 3-3-3 och standarden för A330/340 är 2-4-2, finns väl några få bolag som kör 3-3-3 på A330/340.Man kan ju inte dra ner på kapaciteten hur lågt som helst, planen kommer ju fyllas ibland, och om dom inte fylls så blir det ju bekvämt för dom som väl är där när det är dålig beläggning.Klicka för att utvidga...
Om sämre är detsamma som att större risk att få någon bredvid sig så stämmer det helt klart. Men de rapporter jag hört är att plus-stolen ska vara lite bättre än tidigare vad det gäller komfort, utrymmet är detsamma. För de som sitter vid fönster-raderna i plus är det ingen skillnad mot innan.Johan Hbg skrev:Jämfört med standarden är det säkert ok, men jag jämför med existerande plan så ser det ut att både Go och Plus blir sämre.Klicka för att utvidga...