Oftast löser det sig efter landning av det sista flyget innan övernattningen, men inte alltid.Vet inte om det har med appen att göra, men störigt är det iallafall. Har flera gånger med liknande upplägg stött på problem med att checka in. Tänk scenariot att på genomgående biljett flyga Stockholm (valfritt Göteborg/Oslo/Köpenhamn) kvällen innan, övernatta, sen ta morgonflyget till Spanien. Det går utmärkt att checka in på första benet men sedan låser sig det andra. Får alltid lösa det med att plocka ut old school boardingkort på papper på flygplatsen. Nån som har samma erfarenhet alt vet vad det beror på?
Okej, får se ikväll då. Ganska dum funktionalitet.Oftast löser det sig efter landning av det sista flyget innan övernattningen, men inte alltid.
Nästan garanterat att det är så eftersom det är så som poängen ligger på kontot. Där ser den ingen skillnad på en refund och en inbetalning, på samma sätt som ett typiskt bankkonto. (till skillnad från tex ett kort konto som faktiskt har en transaktion som kan reverseraas)jag misstänker att appen räknat med sådan ”churn” som när man bokar poängbiljetter och sen avbokat dessa, alltså att det poängbeloppet då räknats med som både intjänat (vid återbetalning) och använt (när de dessförinnan drogs). Kan det vara så?
Nästan garanterat att det är så eftersom det är så som poängen ligger på kontot. Där ser den ingen skillnad på en refund och en inbetalning, på samma sätt som ett typiskt bankkonto. (till skillnad från tex ett kort konto som faktiskt har en transaktion som kan reverseraas)
Misstänker att även detta ligger bakom att en stor del av mina intjänade poäng är "other partners". Visserligen har jag en hel del sådant men knappast 50%.
Appens årssammanställning för 2025 påstår att jag tjänat nästan 1,9 miljoner poäng och bränt drygt hälften av det under året. Så mycket har jag varken tjänat in eller bränt, så jag misstänker att appen räknat med sådan ”churn” som när man bokar poängbiljetter och sen avbokat dessa, alltså att det poängbeloppet då räknats med som både intjänat (vid återbetalning) och använt (när de dessförinnan drogs). Kan det vara så? I så fall borde dessa poäng räknas bort innan dessa belopp visas för att det ska bli begripligt och i linje med vad man rimligen uppfattar som ”intjänat” respektive ”använt”.
![]()