Nej. Absolut inte. Att köpa C Intra europa känns för mig lika fel som att betala för prioryty boarding på Ryan Air...twiggs skrev:Du skämtar eller hur?Klicka för att utvidga...
Nej. Absolut inte. Att köpa C Intra europa känns för mig lika fel som att betala för prioryty boarding på Ryan Air...twiggs skrev:Du skämtar eller hur?Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:Problemet känns som även om det finns gardin bryr man sig inte om dra för den?! Frågan är vad som gäller om bara extra och ekonomi finns? Påmina resor i somras drog man aldrig för gardinen trots att den fanns i varje fall på md80 ?!Ska bli intressant se hur det blir för dig Tommy...du måste rapportera redan när du kommit till BCNKlicka för att utvidga...
Ubbe skrev:Nej. Absolut inte. Att köpa C Intra europa känns för mig lika fel som att betala för prioryty boarding på Ryan Air...Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Jag vet inte om jag har grund för detta, men jag uppleveratt gardinen saknas på de ny anlända(dock ca 10år gamla) 737-700.När jag åkte LHR-ARN i C sa pursern att kön till främretoalett börjar vid rad 6 och det var just där Eco startar, vi var väl ca 8 paxi C och Y.Vet inte hur många toaletter som finns i akten på de ”nya” 787-700.Åkte i somras med LH 809 en Airbus 321 i M och det var 1 pax i C men ingen från fick använda den främre toaletten.Det fanns 2 toaletter till ca 190 pax, jag jag fel men har inte LH tagit bort en toalett, som fanns vidrad 9?Klicka för att utvidga...
Mattias Edstrom skrev:Oavsett vad man betalar för en flygbiljett ska man alltid ha rätt till det man faktiskt betalar för. Det finns de som betalar för en C klass biljett Intra-Europa, kanske inte för att få fri catering med champagne- ursäkta mousserande ska det vara. Men för flexibiliteten.Och lika många olika individer som det finns, lika många behov finns det hos oss resenärer. För mig är det t ex. helt otänkbart att flyga med Ryanair eller nu även Norwegian, men lika självklart är det för andra.Om man nu betalar 7500-8500 kronor för en resa mellan t ex. ARN-LHR. Då tycker jag självklart att man ska kunna förvänta sig denna divider. Inte för att visa att man betalat X tusen kronor mer än vad passageraren på 28C har gjort för sin. Denna divider tjänar framför allt funktionen att passagerare i t ex. Economy inte ska använda den främre toaletten som ska vara avsedd för de i Business. Finns inget mer störande än allt spring i mittgången medans man själv vill ha lite lugn och ro. Kanske arbeta lite, förbereda sig inför något styrelsemöte eller varför inte äta sin inkluderande middag.Betalar jag t ex. 498 kronor för en resa till t ex. LHR. Då har jag själv den inställningen att jag får sitta lite trängre, betala för min mat, och vid behov- kanske köa lite längre i toalettkön. Skulle aldrig falla mig in att använda den främre toaletten som i mitt tycke är reserverat för den passagerare som lagt ner mer pengar på flygbiljetten än vad jag har gjort.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Det känns inte riktigt som att Du är en BC:are...Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Åkte i somras med LH 809 en Airbus 321 i M och det var 1 pax i C men ingen från fick använda den främre toaletten.Det fanns 2 toaletter till ca 190 pax, jag jag fel men har inte LH tagit bort en toalett, som fanns vidrad 9?Klicka för att utvidga...
Ubbe skrev:Det står ju var och en fritt att tycka vad den vill men vilket/vilka kriterier anser du att jag inte uppfyller?Läs gärna sitens syfteOm man likställer det med att vara en medveten resenär och att köpa C intra europa så bör man nog tänka om..Klicka för att utvidga...
Mattias Edstrom skrev:Betalar jag t ex. 498 kronor för en resa till t ex. LHR. Då har jag själv den inställningen att jag får sitta lite trängre, betala för min mat, och vid behov- kanske köa lite längre i toalettkön. Skulle aldrig falla mig in att använda den främre toaletten som i mitt tycke är reserverat för den passagerare som lagt ner mer pengar på flygbiljetten än vad jag har gjort.Klicka för att utvidga...
Håller med dig här likväl som man inte kan säga att bara för att man köper C intra europa är man en medveten resenär. I mina ögon finns det så många andra kriterier på en sådan så därav min fråga i tidigare inlägg. Jag vill påstå att man som medveten resenär mycket väl kan välja bort c på rena intra europa resor, men det är ju bara min åsikt. Produkten som erbjuds levererar inte mervärde motsvarande prisskillnaden. Flexibilitet finns i y också.Magino skrev:Tycker vi ska försöka hålla oss till en lite trevligare ton i vår argumentering. Att säga att de som köper C inom Europa är omedvetna resenärer och att de har dåligt omdöme skapar ingen bra stämning här.Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Är det egentligen något flygbolag som har en riktigt bra intra-europeisk business class? Det känns som många flygbolag tar sig i kragen en liten stund och skapar något bra men sedan dekar ner sig igen. Mönstret går igenom om och om igen. Flygbolag efter flygbolag...Det är givetvis alltid trevligt att flyga business class, jag brukar trivas och har haft massvis med trevliga flygningar med såväl SAS som många andra bolag, men om man ställer det i relation till priset och vad som skulle gå att göra.Jag tycker i stort sätt alla europeiska flygbolag borde åka till Moskva och lära sig av Aeroflot hur man skapar en riktigt bra business produkt, deras produkt har allt. Den i särklass bästa business class som går att få inom Europa. Ingen konkurrens!Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Jag vågar påstå att SQ C med B77W är bästa C klass inom Europa - tom bättre än Aeroflot.För er som inte känner till det flyger SQ SIN-MUC-MAN och det är fullt möjligt att boka biljetter mellan MUC-MAN eller tvärtom.Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Jag vågar påstå att SQ C med B77W är bästa C klass inom Europa - tom bättre än Aeroflot.För er som inte känner till det flyger SQ SIN-MUC-MAN och det är fullt möjligt att boka biljetter mellan MUC-MAN eller tvärtom.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Jag är nog beredd att hålla med... MenJacobskrev ju faktisk "Europeiska flygbolag", inte bolag som flyger inom EuropaKlicka för att utvidga...
Jacob skrev:Är det egentligen något flygbolag som har en riktigt bra intra-europeisk business class? Det känns som många flygbolag tar sig i kragen en liten stund och skapar något bra men sedan dekar ner sig igen. Mönstret går igenom om och om igen. Flygbolag efter flygbolag...Det är givetvis alltid trevligt att flyga business class, jag brukar trivas och har haft massvis med trevliga flygningar med såväl SAS som många andra bolag, men om man ställer det i relation till priset och vad som skulle gå att göra.Jag tycker i stort sätt alla europeiska flygbolag borde åka till Moskva och lära sig av Aeroflot hur man skapar en riktigt bra business produkt, deras produkt har allt. Den i särklass bästa business class som går att få inom Europa. Ingen konkurrens!Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Jag är nog beredd att hålla med... MenJacobskrev ju faktisk "Europeiska flygbolag", inte bolag som flyger inom EuropaKlicka för att utvidga...