SAS nya hemsida

För mig föreslog diamond support att de skulle "slå samman mitt work och privat konto" . Ingen aning om varför de anser att det är två olika konton (har ju tidigare nått båda profilerna med en inloggning) och jag har inte hunnit testa om det hjälpte.
 
Nu kan även jag logga in! (Använde(r) ej passkey, har inget work-konto, skapapde ärende för 9 dagar sedan)



MEN... något har gått snett!

När jag loggar in med mitt gamla hederliga EB-nummer och nu äntligen blir "insläppt" anger sighten att jag istället är inloggad med ett helt annat EB-nummer - nämligen min dotters. Under "Personliga uppgifter" är det nu jag som står angiven, ej längre min dotter, men EB-numret är hennes. Vill förstås tillbaka till mitt gamla och de fördelar som är kopplade till just det EB-numret - guldstatus, på god väg mot Lifetime Gold o.s.v. Jösses, undrar jag hur lång tid det kommer att ta att få ordning på det här..

Någon annan som råkat ut för detta udda skeende?
 
Inloggad!!

Samma "lösning" som övriga, passkey har magiskt nollstälts och då fungerade lösenordsinloggning, iaf vid test på mobilen.

Jag tror inte att de har gjort konto-sammanslagningen de pratade om, har inte fått några mail om ändrat konto-namn som skulle följa på den operationen.

Ska testa från desktop när jag kommer till loungen
 
Fasen, fortfarande samma strul för mig.



Jag har dock aldrig varit i kontakt med supporten, förutsatt att det skulle fixas för alla. Men de kanske inte proaktivt söker upp konton som har problem, utan bara tar de som de fått rapport på... får sätta mig i telefonkö idag antar jag.
 
Vilka sopor. Jag kan logga in nu igen.

I brist på bonusresor och överflöd av poäng gör brorsan funderar på att köpa för ”points plus cash” Men får tusan inte upp alternativet hur han (och jag än försöker).



”Knappen” kommer upp ibland under vouchers etc och väljer det, får ”ordinarie” priser väljer och går vidare. Har sen för mig det i kassan ska komma upp en sliding bar man kan ändra fördelning men nu kommer den inte alls… någon som lyckats sista tiden?
 
Åter ett exempel att man fördummar sidan, bokningsklass visas ej längre i bokningsflödet (tidigare version av hemsidan visar). Det är en allmän trend att man tar bort ("förenklar") information överlag, och istället har mycket whitespace - något jag ogillar.





1763550087539-png.170254
 
Gnopps skrev:Åter ett exempel attman fördummar sidan, bokningsklass visas ej längre i bokningsflödet (tidigare version av hemsidan visar). Det är en allmän trend att man tar bort ("förenklar") information överlag, och istället har mycket whitespace - något jag ogillar.Visa bifogad bild 170254Klicka för att utvidga...
Är det någon typ av A/B testning på gång, jag ser fortfarande samma UX som tidigare. Eller är detta en tablet, inte desktop, som du surfar på?

Vad kommer upp på "Biljettinformation"? Motsvarar det (i) knappen i gamla bokningsflödet, som ger info om ändring, barnrabatt, klass etc?
 
Jannes skrev:Är det någon typ av A/B testning på gång, jag ser fortfarande samma UX som tidigare. Eller är detta en tablet, inte desktop, som du surfar på?Vad kommer upp på "Biljettinformation"? Motsvarar det (i) knappen i gamla bokningsflödet, som ger info om ändring, barnrabatt, klass etc?Klicka för att utvidga...
Är nog A/B. Jag använder win laptop och på Firefox (normala webbläsaren) får jag nya gränssnitten men öppnar jag Chrome är det gamla. "Biljettinformation" innehåller regler men ej bokningsklass.
 
Någon som har en resa i business class men en feeder i ekonomi? Har sett att SAS anger business class sträckan som "Economy" i appen medan på hemsidan så står det Economy för hemresan (i mitt fall).



Lite förvirrande och kan göras mer tydligt. Så har det inte varit tidigare så måste varit en förändring som skett de senaste 1-2 månaderna.
 
gneken skrev:Någon som har en resa i business class men en feeder i ekonomi? Har sett att SAS anger business class sträckan som "Economy" i appen medan på hemsidan så står det Economy för hemresan (i mitt fall).Lite förvirrande och kan göras mer tydligt. Så har det inte varit tidigare så måste varit en förändring som skett de senaste 1-2 månaderna.Klicka för att utvidga...
Samma för mig. Hela resan ser ut att vara i Economy.
 
squeezen skrev:Jag kan logga in nu igen.Klicka för att utvidga...
Fungerar inloggning nu för alla som har haft problemet?



Inte för mig, tyvärr. Jag har inte heller haft en passkey (väntade med att skapa en tills det skulle fungera i appen också), så eventuellt är det inte exakt samma fel som andra haft...
 
Jane Insane skrev:Fungerar inloggning nu för alla som har haft problemet?Inte för mig, tyvärr. Jag har inte heller haft en passkey (väntade med att skapa en tills det skulle fungera i appen också), så eventuellt är det inte exakt samma fel som andra haft...Klicka för att utvidga...
Jag kan inte heller logga in, bara i appen.

Supporten trodde att det kunde bero på att jag har 3 st eb-konton registrerade på samma mailadress.
 
Idag löste det sig "automagiskt" för Gammelfar Insane, han har haft samma problem (och inte varit i kontakt med supporten). Fungerar fortfarande inte för mig, men jag har goda förhoppningar att det kommer lösa sig. Känns som de går igenom någon log med folk som drabbats och rättar dem allt eftersom.
 
Back
Top