SAS nya hemsida

Någon som vågat aktivera passkey igen? Jag har avhållit mig från dylikt riskbeteende, och sajten verkar stanna inloggad längre och bättre än tidigare med användare/lösen!!





Något udda var att jag nyss fick SMS om att checka in på en resa jag inte har bokat. Visst, någon kan ju ha matat telefonnumret fel i bokningen. I så fall någon som reser utan medlemsprofil, för vad jag minns tillåter sas inte att man reggar ett telefonnummer i sin profil om det finns på en annan profil. (kan vara ett elände när man fått nytt nummer)
 
Funkar för mig att logga in nu igen. Genererat ny passkey, som inte verkar funka. Men användarnamn å lösenord fungerar fint nu igen.
 
Har alla haft samma fel? Att det står logging out när man försöker logga in. Jag kan fortfarande inte logga in. Det här börjar ju bli löjligt.
 
Lasse Kongo skrev:Har alla haft samma fel? Att det står logging out när man försöker logga in. Jag kan fortfarande inte logga in. Det här börjar ju bli löjligt.Klicka för att utvidga...
Ja, det är så alla haft det. Löser sig först efter att SAS inaktiverar passkey på ditt konto. Därefter verkar det som att man ska akta sig för att skapa ny passkey.

(de som aldrig haft det här problemet och har en passkey berörs inte)
 
intuition skrev:Ja, det är så alla haft det. Löser sig först efter att SAS inaktiverar passkey på ditt konto. Därefter verkar det som att man ska akta sig för att skapa ny passkey.(de som aldrig haft det här problemet och har en passkey berörs inte)Klicka för att utvidga...
Bara kört med EB-nummer och lösenord. Får kontakta supporten och se om det hjälper. Tänkte boka en massa hotell nu med dubbel intjäning av poäng. Fattar inte hur det kan ta så lång tid och åtgärda. Riktigt uselt.
 
Inloggningsproblemen fortsätter. Redan på gamla hemsidan brukade jag ha en hel del problem med att vara inloggad, var jag inloggad på t ex. sas.se och sedan gick till sas.no så var jag "halvt inloggad" där med diverse felmeddelanden. Samma fortsätter även nu på nya hemsidan. Det står att jag är inloggad men när det väl kommer till kritan blir det diverse felmeddelanden. Sällan har en hemsida tvingat mig använda "rensa kakor" så ofta som SAS.



En släktings konto verkar helt kaputt. Jag hjälpte honom ordna login för en månad sedan (användarnamn + lösenord). Nu när jag försöker logga in honom på sas.se så accepteras lösenordet, datorn dirigerar om till flysas.com/en och man ska logga in på nytt. Gör så och samma loop igen.
 
Är det någon som har ett ärende nr etc hos SAS IT, där problemet med login är löst, som jag kunde referera till?

Jag är i en cirkelkonversation med Diamond supporten, där problemet är okänt (typ) och att det kommer ta flera veckor till (ha ju bara varit en månad nu...).



Tacksam för all hjälp
 
Jag hade gärna handlat i Eurobonus-shopping för att nå sas conscious traveler innan årsskiftet. Jag kan logga in i appen men tyvärr drabbad av samma problem som andra så jag kan inte logga in på hemsidan. Någon som har en lösning för att ändå handla?



Väldigt irriterande när man vill kasta pengar på ett företag men inte lyckas.
 
Guldsupporten envisas med att jag skall byta epost på mitt konto eftersom att jag även har mina 2 barns eb-konton på samma mail.



Jag säger att jag inte vill och att de skall inaktivera min passkey.



Vad tycker ni ?
 
Patrik_82 skrev:Guldsupporten envisas med att jag skall byta epost på mitt konto eftersom att jag även har mina 2 barns eb-konton på samma mail.Jag säger att jag inte vill och att de skall inaktivera min passkey.Vad tycker ni ?Klicka för att utvidga...
De bad mig om detsamma. Att ändra barnens mail för att jag skulle kunna ändra mitt pw. Skulle göra susen, men det gjorde det så klart inte. Men nu har barnen iaf andra mails i deras konto.

Märk att jag inte har Passkey.
 
Johan Hbg skrev:De bad mig om detsamma. Att ändra barnens mail för att jag skulle kunna ändra mitt pw. Skulle göra susen, men det gjorde det så klart inte. Men nu har barnen iaf andra mails i deras konto.Märk att jag inte har Passkey.Klicka för att utvidga...
Jag har ändrat mitt lösenord redan utan att byta mail för barnens konton.

Men det hjälpte inte, kan bara logga in i appen.

Funkar fint att logga in på barnens konton.
 
Patrik_82 skrev:Jag har ändrat mitt lösenord redan utan att byta mail för barnens konton.Men det hjälpte inte, kan bara logga in i appen.Funkar fint att logga in på barnens konton.Klicka för att utvidga...
Hade exakt samma problem. Att byta barnens mail hjälpte inte. Återrapporterade detta. Fick chatta med någon som verkade fatta problemet. Så sedan löste det sig. De skulle skapa ett IT case och vips var det löst inom 1-2 dagar.



Jag har passkey igen och inga problem nu längre
 
Nu går det inte längre att logga in igen. Står 400 längst uppe i högra hörnet på en i övrigt vit sida. Dessutom, igår när jag loggade in så visades poängen rätt men mins sons status och EB-nummer. Detta på sas.se. I appen verkar det ok, men där kan man inte söka partner awards eller föra över poäng till Scandic mm.
 
squeezen skrev:Hade exakt samma problem. Att byta barnens mail hjälpte inte. Återrapporterade detta. Fick chatta med någon som verkade fatta problemet. Så sedan löste det sig. De skulle skapa ett IT case och vips var det löst inom 1-2 dagar.Jag har passkey igen och inga problem nu längreKlicka för att utvidga...


Hur löste du det eller vad det supporten som löste det?



Har samma problem sedan ett par veckor och har varit i kontakt med sas ett antal gånger och fått en flera förslag på åtgärder för att lösa det, men ingen lycka, man skickas vidare till https://www.flysas.com/en. De har inte heller lyckats lösa mina level points för Amex Elite sedan september. Varje gång får jag till svar att de kommer synas inom 24-48 timmar. Börjar bli lite anmärkningsvärt att inte kunna logga in på sitt konto. Lyckas de inte lösa det inom kort, så kanske man får anledning att lägga ett inlägg i tråden grina ut i kvällspressen tråden.
 
squeezen skrev:Hade exakt samma problem. Att byta barnens mail hjälpte inte. Återrapporterade detta. Fick chatta med någon som verkade fatta problemet. Så sedan löste det sig. De skulle skapa ett IT case och vips var det löst inom 1-2 dagar.Jag har passkey igen och inga problem nu längreKlicka för att utvidga...
Har du någon referens som man kan nämna för supporten så de slutar springa i cirklar?
 
Back
Top