SAS Webshopping

• Thread starter Thread starter Andreas Eriksson
  • Start date Start date
Tjena! Jag är ny på det här med SAS EuroBonus-shop och har tagit till mig av era tips om Zupergift.

Nu såg jag även att det finns presentkort hos SAS. Så om man ska boka en SAS-resa med cash, kan man köpa SAS-presentkortet med sitt SAS Amex och då få dubbla poäng på samma sätt som vid köp av Zupergift?

Dessutom, ett presentkort på 3000 kr kostar 2850 kr - betyder det att man får 5 % rabatt på den valören? Verkar inte vara samma på alla valörer.

backfire skrev:Jag avsluta min prenumeration hos Linas i förra veckan. Poängen kom samma dag som betalningen gjordes för sista leveransen.Klicka för att utvidga...
Märkligt att det ska ta sån tid för mina poäng. Nåväl, jag får pausa alla kommande kassar tills poängen kommit in och jag kan avsluta.

NoBigDill skrev:Till er som skaffat Greenely…Gick ni bara in på länken via portalen, scannade QR-koden och slutförde registreringen?Klicka för att utvidga...

Brandten skrev:Det var exakt så jag gjorde. 1250 var jag registrerad och 1255 kom bekräftelsen från SAS Shopping.Klicka för att utvidga...
Vad är det för QR-kod som ni scannade?

Jag gick på länken via portalen, klickade på ’Skaffa Greenely’ och följde instruktionerna. Har dock ej fått någon bekräftelse från SAS nu 2h senare så hoppas inget gått fel. Jag använde även rabattkod från Mecenat Alumni för gratis mån.avg. det första året så är lite rädd att den ställer till det.

RollingStone skrev:Vad är det för QR-kod som ni scannade?Jag gick på länken via portalen, klickade på ’Skaffa Greenely’ och följde instruktionerna. Har dock ej fått någon bekräftelse från SAS nu 2h senare så hoppas inget gått fel. Jag använde även rabattkod från Mecenat Alumni för gratis mån.avg. det första året så är lite rädd att den ställer till det.Klicka för att utvidga...
Ja, det förkommer ju relativt frekvent att man inte kan kombinera två erbjudanden. I ditt fall mecenat och EB-poäng. Jag kunde dock inte se något sådant i villkorsbeskrivningen.

NoBigDill skrev:Ja, det förkommer ju relativt frekvent att man inte kan kombinera två erbjudanden. I ditt fall mecenat och EB-poäng. Jag kunde dock inte se något sådant i villkorsbeskrivningen.Klicka för att utvidga...
Det står ju uttryckligen "Vanligvis kan du inte tjäna poäng när du använder en rabattkod, men detta är dock inte fallet med denna kampanj." vid villkoren, så då borde Mecenat Alumni-koden godkännas. Men man vet ju aldrig.

RollingStone skrev:Vad är det för QR-kod som ni scannade?Jag gick på länken via portalen, klickade på ’Skaffa Greenely’ och följde instruktionerna. Har dock ej fått någon bekräftelse från SAS nu 2h senare så hoppas inget gått fel. Jag använde även rabattkod från Mecenat Alumni för gratis mån.avg. det första året så är lite rädd att den ställer till det.Klicka för att utvidga...
Det var QR kod för att komma till appstore för att ladda ner appen och regga kontot efter att man fyllt i personnummer etc på web.

William Kuylenstierna skrev:Det står ju uttryckligen "Vanligvis kan du inte tjäna poäng när du använder en rabattkod, men detta är dock inte fallet med denna kampanj." vid villkoren, så då borde Mecenat Alumni-koden godkännas. Men man vet ju aldrig.Klicka för att utvidga...
Ja exakt, det var därför jag vågade mig på att använda rabattkoden. Får nyttja ångerrätten inom 14 dagar i värsta fall.

Brandten skrev:Det var QR kod för att komma till appstore för att ladda ner appen och regga kontot efter att man fyllt i personnummer etc på web.Klicka för att utvidga...
Aha då är jag med. Jag var på mobilen så då var det bara en länk till App Store. Nu har jag laddat ner appen så förhoppningsvis kan det trigga bekräftelsen från SAS.

William Kuylenstierna skrev:Det står ju uttryckligen "Vanligvis kan du inte tjäna poäng när du använder en rabattkod, men detta är dock inte fallet med denna kampanj." vid villkoren, så då borde Mecenat Alumni-koden godkännas. Men man vet ju aldrig.Klicka för att utvidga...
Klantigt, läste bara villkoren och inte texten direkt under. Tack för förtydligandet.

Någon som har erfarenhet av IVINIO? Finns som presentkort hos Zupergift, hade ju varit bra med 50p/100 på vin. Om det är legit, vilket man ju får anta.

ivinio_giftcard_med_logo_2.jpg

Ivinio, Presentkort

Vin är en välkommen present som alltid uppskattas av nära och kära! Det kan dock vara svårt att veta vad personen ifråga vill ha för något typ av vin.Gör det då enkelt för dig – köp här ett presentkort till valt belopp och låt din vän välja själv vad han vill få. Alla IVINIO's viner går att köpa...

favicon-32x32.png

zupergift.com

1000 poäng från Albert. Någon som vet om den går att kombinera med erbjudandet om gratis året ut? I sådana fall 1000 lätta poäng.

Jonas C skrev:1000 poäng från Albert. Någon som vet om den går att kombinera med erbjudandet om gratis året ut? I sådana fall 1000 lätta poäng.Klicka för att utvidga...
Vi får se. Jag tog gratisvarianten för att testa. Säger dock upp det senast innan nyårsafton om inte poäng trillat in då.

För er som gillar kaffekapslar och är gjorda av pengar noterade jag att Nespresso var (tillbaka?) i shoppen.

Back