Just det är givetvis nyckeln. Man står på stora trumman över sin finfina premiumprodukt som totalt utholkats nu (inte bara genom detta utan även genom Plus Saver-produkten som tydligen ska ge ökad valfrihet trots att det i själva verket är en prishöjning för flexibla biljetter).NotRyan skrev:Precis, och är det inte just detta som är hål i huvudet? Nu kommer många resenärer att välja Lufthansa istället. Vad finns det för incitament att välja SAS? Och vad finns kvar i Plus-produkten när Plus blir 25% dyrare och folk tittar på Plus minus som ligger kvar på nästan samma pris? Flexibilitet? Fasttrack? Lounge?Klicka för att utvidga...
Låter lite hoppigt i strategin med tanke på att man nyligen stängd lounger på två stora internationella destinationer...Let's face it, detta är en naturlig del i de extra 700 miljoner som ska sparas fram till 2019 - inget annat. Det är inte byggt på någon välvilja att prioritera på visst sätt eller anpassa sig efter kundbehov. Det är en enkel och ful besparing och en ganska anmärkningsvärd sådan.maswan skrev:De säger att de ska satsa på sina egna hubbar och de flygplatser som har störst antal resenärer.Klicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Gjorde sista resan för året idag och kommer att försöka summera allt under helgen. Så antalet legs kommer att återfinnas I tråden "Mitt reseår 2016" senast söndag, men en gissning är kanske runt 50 stycken, mest longhaul.Som du ser så kommenterade jag endast loungerna, men jag kommenterar gärna Fast track också om du vill.Jag får det till att SAS kommer att slopa 7 stycken Fast track. Dock så kommer man som EBG+ att fortfarande ha tillgång till Fast track i både Malpensa och Geneve. Eftersom du reser mycket så utgår jag från att du är minst EBG och då innebär det förlorat Fast track på endast 5 platser (Linate, Malaga, Dublin, Rom och Vilnius). Dina största destinationer?Jag kan dock hålla med om att sällanresenärer i PLUS på longhaul till USA och Asien är de som drabbas mest. Men jag tror faktiskt inte att de är så väldigt många.Klicka för att utvidga...
Jo, Star Alliance Gold förmån gäller fortfarande där det erbjuds ju.walle33 skrev:Otroligt oklart announcement. Lounge i tel Aviv läggs ner. Rimligt eftersom SAS in har linje dit, men kan jag inte utnyttja EBG i samband med stat alliansen flight LH och därmed deras lounge?Klicka för att utvidga...
Wendestam skrev:Skickade ett mail till Diamond supporten igår för att se vad de svarade. Vet inte vad jag hoppades på men tänkte om de hade någon ytterligare förklaring som kunde kasta lite ljus i frågan.Hej SAS,
Läste precis detta och blir lite konfunderad. Är det verkligen så att jag som EBD inte får tillgång till lounge och fast track på ett antal flygplatser när jag flyger med SAS i fortsättningen?
Lounger - SAS
https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf
Detta är ju i så fall en otrolig försämring av EBG/EBD förmånen?! Detta måste ju vara ett misstag…
Här är svaret:
Hej
Tack för ditt mail om vårat Lounge erbjudande.
Vi utför i nuläget en förstärkning av vårt erbjudande i luften samt på våra flygplatser och våra destinationer med det största antalet resenärer marken, där vi investerar i SAS Lounger och Fast track.
För att kunna fortsätta investera, expandera och förbättra SAS Lounger och Fast Track erbjudandet, kommer SAS att avsluta vårt samarbete med några av våra sammarbets lounger som drivs av tredje parter.
Resultatet kommer att bli en fortsatt förbättring av våra egna erbjudande där det gynnar de flesta av våra Plus / Business resenärer, medlemmar och 29 miljoner årliga passagerare.
För att nämna några exempel investerar vi i nya och större inrikes lounger på Arlanda och Oslo, Gardemoen samt uppgradera vår internationella SAS Lounger i New York, Paris och Chicago.
Ha en trevlig helg!
Inte mycket till svar och snudd på politikerklass på svaret.Vem vet, de kanske ändrar sig och gör en pudel? Tänker på hur de ändrade sig om champagnen innan push back på långlinjerna för nåt år sedan...Klicka för att utvidga...
Om du har besökt Alicante Airport en lördag under sommaren med spädbarn så förstår du nog att det är en fördel att ha tillgång till lounge. Det finns ett värde i det. Principen är dock viktigare, är SAS inte berett att betala sina bästa kunder för lounge? Det är svagt.Alster skrev:Emellertid lite road av att folk ser ett sånt enormt värde av att sitta i dessa tredjepartslounger...Klicka för att utvidga...
Så är det redan idag om du t ex åker KLR-ARN-HKG i C. Ingen lounge på startflygplatsen.chrisljo skrev:Komisk at man kan måtte reise i C GDN-CPH-SFO uten å ha lounge eller fasttrack.Klicka för att utvidga...
Många flygplatser i Skandinavien inte har någon lounge eller Fast track så det är inget nytt på det viset.chrisljo skrev:Komisk at man kan måtte reise i C GDN-CPH-SFO uten å ha lounge eller fasttrack.Klicka för att utvidga...
Det är väl inte en relevant jämförelse, produkterna lounge och fast track erbjuds inte. Där det erbjuds borde SAS erbjuda det till sina bästa kunder. Svårare än så är det inte.Canadien skrev:Så är det redan idag om du t ex åker KLR-ARN-HKG i C. Ingen lounge på startflygplatsen.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Det är väl inte en relevant jämförelse, produkterna lounge och fast track erbjuds inte. Där det erbjuds borde SAS erbjuda det till sina bästa kunder. Svårare än så är det inte.Klicka för att utvidga...
Så är det även på Lufthansa. Du får inte Senator lounge med C-biljettchrisljo skrev:Enig, jeg synes også det er litt rart at long haul C ikke får tilgang til gullstuene. En billett der koster mer enn mange betaler for EBG.Klicka för att utvidga...
Ja, dom kommer ju med största säkerhet att göra om den enligt lounge-konceptet så det är marginella förbättringar utöver att ytan lär öka kraftigt i T4-loungen (vilket ju inte är fy skam).Homer skrev:"förbättra loungerna på baserna"Betyder de att dyra, exklusiva ölsorter som Tuborg Gold kommer tillbaka...Klicka för att utvidga...