Att flyga med ATR från MMX till BMA är rätt kört och med wet-lease jet 3ggr/morgon och kväll tror jag inte helt fungerar i längden.Daniel Larsson skrev:Frågan är om dom överlever.......eller om dom ochså går underKlicka för att utvidga...
Att flyga med ATR från MMX till BMA är rätt kört och med wet-lease jet 3ggr/morgon och kväll tror jag inte helt fungerar i längden.Daniel Larsson skrev:Frågan är om dom överlever.......eller om dom ochså går underKlicka för att utvidga...
Ricci skrev:Att flyga med ATR från MMX till BMA är rätt kört och med wet-lease jet 3ggr/morgon och kväll tror jag inte helt fungerar i längden.Klicka för att utvidga...
Denna länk är postad i tråden.011430121 skrev:Har läst igenom tråden, hittar inget om eventuellt Wet bolag eller är det BC spekulation?Klicka för att utvidga...
Jag försökte hitta vilket bolag det ev. kunde vara.Agö skrev:Denna länk är postad i tråden.Nu med mindre flygplan blir det både lägre kostnader och bättre beläggning. Syftet med att lägga ner jet-flygplanen är inte att driva upp biljettpriserna säger Ulrika Matsgård. Under högtryck kommer man fortsätta att flyga med jetplan, exakt vilken lösning det blir är inte klart. Men troligen blir det wet lease, alltså ett flygplan med personal som hyrs in vid peak time. Så ska BRA flyg vända till vinst - Travel NewsKlicka för att utvidga...
fcx skrev:Har inte sett att den här artikeln länkats i den här tråden:Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » BRA planerar för jettrafik efter AvroSista jetflygningarna väntas bli i mars 2020.Det här guldkornet skulle till och med få valfri propagandaminister att rodna:
– Vi har ställt frågan till våra resenärer om hur de ser på den något längre flygtiden. Det visade sig att upp mot 70 procent utan vidare accepterar det om de vet att de flyger i ett klimatsmart flygplan som våra ATR 72. Med de svaren vågar vi ta de här stegen, sa Jim Hofverberg, informationschef på BRA till Flygtorget tidigare i år. Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:BRA har väl I princip stått på två ben. Dels gamla Malmö aviation vara koncept var Bromma. Dels gamla Sverigeflyg, vara koncept var att flyga på småflygplatser dit de stora bolagen inte brydde sig.Bort med jet slår väl rejält lot den första men knappast mot den andra, där har det ju alltid varit prop.Några andra poänger än de två har väl BRA i princip inte haft?Klicka för att utvidga...