Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

Cristoffer Cedergren skrev:...Den lediga kollegan la sig då i med argumentet att "då hinner vi ju inte städa till nästa gäst". Tröttnade, hänvisde till vad som står i appen och om de hade synpunkter fick de ta det med Nordic choice centralt, inte med mig (Comfort Malmö är franschise).Klicka för att utvidga...
Det där har jag också hört från ett par av Stordalens hotell, så det är absolut en grej de gör. De försöker hålla minimalt antal rum igång och schemalägger städningen så att ingen personal finns efter 15.00



Men bara att ha mage att säga det till kunden?! Betalande kund ska alltså lösa deras logistik genom att avstå från en förmån de själva beslutat om?

Det här är det tråkiga med Nordic Choice. Hotellen verkar helt fritt kunna bestämma och det finns ingen centralt som kan tvinga ett hotell att följa reglerna.



Om du klagar och får svar får du gärna posta det.
 
Klagomålsdialog med Platinumkundtjänsten pågår, återkommer //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1.png
 
En nybörjarfråga:

Uppdateras hotellets bokningssystem med ens nya status per automatik? Det vill säga om man bokade en natt som Guld men sedan hunnit med att bli Platinum innan övernattningen skett. Eller ska man meddela hotellet detta på något sätt?
 
Wirdheim skrev:En nybörjarfråga:Uppdateras hotellets bokningssystem med ens nya status per automatik? Det vill säga om man bokade en natt som Guld men sedan hunnit med att bli Platinum innan övernattningen skett. Eller ska man meddela hotellet detta på något sätt?Klicka för att utvidga...
Nej, jag har haft problem med det. Mejla och be dem gå igenom dina bokningar.
 
Vox i Jönköping vill inte ge svit uppgradering samma dag som ankomst med hänvisning att det inte ingår i avtalet. Det stämmer väl inte?



Uppgradering ett steg som Platinum i samband med bokningen sker ett steg men inte till svit. Ankomstdagen gäller ju ”bästa möjliga rum”, alltså även svit.



Det ska sägas att jag fick en balkongsvit på Vox i november…
 
Olle K skrev:Vox i Jönköping vill inte ge svit uppgradering samma dag som ankomst med hänvisning att det inte ingår i avtalet. Det stämmer väl inte?Uppgradering ett steg som Platinum i samband med bokningen sker ett steg men inte till svit. Ankomstdagen gäller ju ”bästa möjliga rum”, alltså även svit.Det ska sägas att jag fick en balkongsvit på Vox i november…Klicka för att utvidga...
Bästa tillgängliga rum på ankomstdagen när du står i repan för att checka in
 
Sviterna på Vox ska enligt receptionen inte ingå i Nordic Choice samarbetet och kan då inte bokas på hemsidan. Bara hos Vox direkt. Därmed ingen uppgradering till sviterna.
 
Olle K skrev:Sviterna på Vox ska enligt receptionen inte ingå i Nordic Choice samarbetet och kan då inte bokas på hemsidan. Bara hos Vox direkt. Därmed ingen uppgradering till sviterna.Klicka för att utvidga...
Så praktiskt.
 
Olle K skrev:Sviterna på Vox ska enligt receptionen inte ingå i Nordic Choice samarbetet och kan då inte bokas på hemsidan. Bara hos Vox direkt. Därmed ingen uppgradering till sviterna.Klicka för att utvidga...
Då kanske du har fått bästa tillgängliga rum, är sviterna bokningsbara?
 
Det är ju rätt många av Nordic choice's egna hotell där sviterna inte heller är bokningsbara från hemsidan. I vissa fall går det att boka junior-svit men inte de bättre sviterna. De är naturligtvis bokningsbara om man ringer, ibland måste man ringa hotellet direkt.
 
Heard from a Platinum at a Clarion hotel in Stockholm that the hotel this week refused late check-out. This on a stay where the guest had not been upgraded and been told as much at check-in. The no-upgrade thing is understandable, but the no late check-out for a standard room when late check-out is the guaranteed Platinum benefit? Weird.



Update: Clarion Sign. It surprised me with the late check-out. They usually are good about upgrades, although not so sure about late check-out.
 
guwonder skrev:Heard from a Platinum at a Clarion hotel in Stockholm that the hotel this week refused late check-out. This on a stay where the guest had not been upgraded and been told as much at check-in. The no-upgrade thing is understandable, but the no late check-out for a standard room when late check-out is the guaranteed Platinum benefit? Weird.Update: Clarion Sign. It surprised me with the late check-out. They usually are good about upgrades, although not so sure about late check-out.Klicka för att utvidga...
Yes there is some problems with hotels refusing Platinum status holders late check out. Probebly a staff failure, there is a shortage of people to employ for hotel jobs i Sweden and thoose who take extra jobs in the industry often ar not enogugh educated. Just report the incident to the Platimum customer service email.
 
Cristoffer Cedergren skrev:Så har man återigen fått ta en diskussion med personalen om sen utcheckning för Platinum. På ett Comforthotell en söndag, hur orimligt? Comfort marknadsförs ju med sen utcheck på söndagar för alla... Och idag går inga tåg från Malmö före 16.00, så ingen kommer härifrån. Allt detta visste hon, ändå vägrade. Suck...Klicka för att utvidga...


Av mina Nordic Choice-hotellbokningar är Comfort Malmo det sämsta hotellet för att leverera Platinum-förmåner (i.e., upgrades, late check-out and even water bottles).
 
Den enda anledningen jag ser att välja Comfort Malmö är om man måste vara nära centralstationen. I övrigt är hotellet riktigt dåligt för en platinum medlem. Quality The Mill har lite sämre läge men slår comfort på alla punkter till ungefär samma pris.
 
intuition skrev:Den enda anledningen jag ser att välja Comfort Malmö är om man måste vara nära centralstationen. I övrigt är hotellet riktigt dåligt för en platinum medlem. Quality The Mill har lite sämre läge men slår comfort på alla punkter till ungefär samma pris.Klicka för att utvidga...
Instämmer. Vid incheck inatt nedgraderades jag pga "vet inte hur man gör i datorn för att ge dig det rummet". Uruselt. Men som sagt nära Malmö C för vidare färd.
 
intuition skrev:Skrattretande uselt.Klicka för att utvidga...
Jag skrev inte hela storyn. Det var kaos i receptionen 23.30 pga massor med folk som ankom samtidigt som mig från de sena flygen till Kastrup. Jag tänkte att, då checkar jag in i automaterna istället. Det funka fram tills att jag skulle skapa nyckeln. Betalningen gick igenom, det såg jag i min bankapp. Bad efter lite väntetid om hjälp av receptionen. Nattreceptionisten kunde inte skapa en nyckel till det rum jag fått, så hon fick ta ett annat. Hon påstod dessutom väldigt otrevligt att jag inte hade betalat. Kaos. Tog det rum jag fick och gick och la mig. Mejlade skärmdump på betalningen.
 
Mejlade till ett Comforthotell jag har en kommande bokning hos, vet inte om jag vågar skriva vilket, om att de inte hade uppgraderat bokningen vid bokningstillfället. Eftersom att de glömde detta en gång som jag bodde där och hotellet blev fullt så resulterade det ingen uppgradering alls, så nu gör vi rätt denna gången tänkte jag. Ska bo flera nätter i sträck och vill ha lite mer space än i ett moderate rum. VB:ade bokningen med följande meddelande.



"Hej



Ni har missat att uppgradera den här bokningen vid bokningstillfället enligt regelverket för Platinum.



Tack,



Mvh Cristoffer Cedergren"



--



Fick följande svar:



"Hey Cristoffer!



Thanks for your email!



Let me Provide you with the right information!



Usually we upgrade you upon arrival and not before arrival and as I can see here in your booking that you are suppose to arrive XXXXX"



Best regards



XXX



--



Lite snorkigt. Datumet är om några veckor, och de menade att jag hade fel...



Svarade med kopia till Platinumkundtjänsten och bifogad skärmdump.



"Hey xxx



No, you are wrong. Let me give you the right information from what your head office provide in your app. Se attatchment. Its in Swedish. I translate for you: "Upgrade is guranted at the time of booking". Not at arrival.





//uploads.tapatalk-cdn.com/20220608/f5c566bbd4fa0abb9cbf09439ebeb2e1.jpg




--



Efter några timmar svarade kundtjänst, och detta kan ni kopiera och spara:



"Hello Christoffer,



You're right, we do the upgrade while booking as long as its available. In some cases the hotels upgrade our platinum guests at the hotel, but we try to always do it while booking.



We're sorry for making you feel mistreated!"



--



Klart och tydligt.



Nu har jag fått två mejl med ursäkter från hotellet. Men varför är detta så svårt för dem mer än ett år efter att det infördes? Särskilt detta hotell som ligger två trappor ner från deras huvudkontor...
 
Back
Top