Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Visserligen inte ett inställt flyg, men vad är detta för "konstigt" flightnummer SAS använder sig av? SK7049, är det frakt?

//uploads.tapatalk-cdn.com/20200326/ccabd46544e3d61c0f4b0f342ab97717.jpg

SweCow skrev:Visserligen inte ett inställt flyg, men vad är detta för "konstigt" flightnummer SAS använder sig av? SK7049, är det frakt?Klicka för att utvidga...
Allt som heter SK7xxx är diverse charter för olika aktörer. Kan detta vara en flygning chartrad av staten (UD)?

NotRyan skrev:Allt som heter SK7xxx är diverse charter för olika aktörer. Kan detta vara en flygning chartrad av staten (UD)?Klicka för att utvidga...
Frågan är vem/vad som har behov av en charterflygning från Stockholm till Chicago just nu?

Om det är en charter från Chicago till Stockholm, dvs återresan, borde den nu pågående utturen ha ett nummer i SK9xxx-serien.

Vi har 30 danske børn, der er strandet i Chicago pga aflyste fly fra KLM. Kunne have været super, hvis SAS kunne tage dem med tilbage til Danmark med dette fly...

palmen skrev:Kom fram att det var fake news om att sas bygger om en A340.Klicka för att utvidga...

Framgick också av artikeln. Tanken är att man skall försöka fortsätta upplägget för US och kanske kan det även tillämpas för Asien.

Men som vanligt. All about the money.

Med tanke på det trots allt relativt lilla tonnaget man får med sig så blir det nog inte så många flighter totalt sätt.

mjulven skrev:Kom iväg drygt 6 timmar sent.Klicka för att utvidga...
Ser att det får effekt på CPH-IAD som nu verkar bli försenat med 20 timmar.

upload_2021-2-12_12-23-29-png.116474

LN-RKM - Airbus A330-343 - SAS - Flightradar24

Är LN-RKM den A330 som senare i år skrotas av SAS?

Ricci skrev:Är LN-RKM den A330 som senare i år skrotas av SAS?Klicka för att utvidga...
Även om det kanske inte sagts, så undrar jag om någon av A330-classicarna överlever längre än till nästa C/D-check?

Beror naturligtvis på marknaden, men känner mig lite skeptisk....

NotRyan skrev:Även om det kanske inte sagts, så undrar jag omnågonav A330-classicarna överlever längre än till nästa C/D-check?Beror naturligtvis på marknaden, men känner mig lite skeptisk....Klicka för att utvidga...
Har också klurat på det. Dom är till åren nu och med en vikande marknad kanske dom försvinner... Från Sas i alla fall.

SK903 lyfte just 6h försent idag. Jag såg att Carl Bildts skrev om det på Twitter. Vad hände egentligen?

Back