agehall skrev:Det skulle vara väldigt imponerande om SAS kundtjänst faktiskt visste detta. De kanske råkar ha rätt, men det är nog mer tur än skicklighet.Klicka för att utvidga...
Axelzon skrev:Jag har en resa där SQ är code share på hemresan från SIN till CPH I ekonomi och utresan CPH till NRT är med SAS I business. Jag ringde SAS kundtjänst, och de uppgav tydligt hur många poäng de tilldelar för flighten med SQ...Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Se till att få det skriftligt, antingen på chatten (haha) eller på mail till kundtjänst. Du kan behöva dokumentationen i efterhand...Klicka för att utvidga...
Om du använder webbsidan så finns det en redigera funktion för att fixa felstavningar även om BC.se även är ganska "fett" som kidsen säger.Bjornc skrev:Detta ska de givetvis vara!Klicka för att utvidga...
Axelzon skrev:Återkommer med resultat... Enligt SAS kundtjänst och den "tabell" de refererar till, så motsvarar min returbiljett med SK8000 (V)en SQ358 (W) ....../AxelzonKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag törs sätta 100kr på att kundtjänst INTE har en sådan tabell för code share flighter. Om de har det och någon kan bevisa det (helst genom att posta en kopia) så utgår belöningen.De har helt enkelt ingen aning om hur det faktiskt fungerar med poängintjäning och code shares.Klicka för att utvidga...
Axelzon skrev:Men vid båda tillfällen var de snabba med respektive flights poäng intjäning, samt att den senare tog bara 10 sekunder på sig att uppge att SK W klass är SQ W klass..Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ja, jag får försöka ta tag i det där igen - de behövs verkligen och det börjar bli lite tjatigt att hela tiden förklara...Klicka för att utvidga...