palmen skrev:Du får dra vilken slutsats du vill. Jag likställer dock Emerald med högsta status inom andra allianser, men att one world har valt att göra deras högsta status mer värdefull. Statusen uppnås lika lätt/svårt som högsta status i många andra program.Anser du även att Senator loungen är en First lounge, då den används som First lounge av alla bolag (förutom Air China som är noten för 3) som flyger First från Frankfurt tex.? Med samma logik som du applicerar på BAs lounger så borde det ju bli så?
Visa bifogad bild 161661https://www.lufthansa.com/de/en/admission-rulesBåde Lufthansa och BA har tre kategorier lounger, där mellan nivån är Senator respektive Galleries First., dvs de går att likställa med varandraTråden handlar om devalveringen av BAs program, inte business lounger.Galleries First är en av loungerna du har access till utan att flyga first om du har högsta status inom One World, och dessa lounger påverkas av denna förändring då det högst troligt kommer bli färre personer i dessa lounger.Pratar någon lounge för BA utan att specificera vilken så utgår jag ifrån att det är Galleries First man pratar om. På samma sätt förutsätter jag att man pratar om SAS Gold eller Senator lounge om man pratar sas eller Lufthansa lounger utan att specificera sig.Men det får stå för dig att menzies lounger på Arlanda är bättre och är en kulinariska resa jämfört med Galleries lounger på Heathrow. Jag håller inte med, men helt ok at vi tycker olika i det.Klicka för att utvidga...